Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

fredag 20 april 2012

Del 14. The truth

"Vi är bara kompisar, jag lovar. Han gillar bara dig, bara dig. " sa jag och kramar henne.
"Men varje gång jag ni båda är borta undrar jag om ni typ hånglar med varandra." där gick min gräns.
"Det gör vi inte! Han tröstade mig idag bara. Låt han vara kompis med vem han vill och inse att han bara älskar dig. Det är ingenting mellan mig och Justin!" halv röt jag och letar kläder surt.

__________________________________________________________________________


När vi var på hotellet igen tänkte jag på det Brenda hade sagt."Jag har inte kommit över att du och Justin kysstes.". Det är inte mitt problem, jag var över det, eller inte? Justin var över det. Det var ingenting mellan mig och Justin, hur svårt kan det vara att inse det? För Justin var det som det aldrig hände. Brenda hade inte kommit över det. Jag kunde inte heller sluta tänka på det. Jag vägrade erkänna för mig att jag faktiskt var kär i Justin. Det skulle ändå aldrig bli vi. Han var lycklig med Brenda, Brenda var lycklig med honom. Punk slut. Inget mer med det.


Jag undrar vad mina kompisar gör nu, särskillt Tyra, min bästa kompis jag hade känt hela min skolgång. Hon hade inte skickat ett enda sms sedan jag åkte iväg, så det var väl dags att jag ringde henne. Jag knappade in hennes nummer på min telefon och hon svarade efter 4 signaler.
"Alexis my giiiiirl!" svarade hon glatt.
"Tyra my crazy girl!" svarade jag tillbaka.
"Kul att du ringde, men jag är lite upptagen just nu." sa hon. "Hahahaha, Adam sluta!" Adam? 
"Vem är Adam?" frågade jag.
"Min kille, förlåt för att jag inte har sagt något, men vi har varit ihop i 6 månader." sa hon. 6 månader, utan att jag har fått veta något?! 
"Jaha, hur ser han ut då?" frågade jag dumt.
"Jag skickar en bild, men jag måste sluta nu, pusssssss." sen klickade hon mig. Förvånad som jag var så la jag inte ner mobilen och stod med i några sekunder innan Tyras sms signal pep. Jag stirrade på bilden på hennes "pojkvän" och jag trodde inte mina ögon. 


Jag har ingen aning vad som hände, men helt plötsligt hade jag ringt upp Adam. 
"Hej, om du vill prata om det så är det inte världens bästa läge."
"Din flickvän råkar vara min bästa kompis, Tyra. Så håll käften och lyssna. Om du sårar henne, får henne att deppa eller något liknande, får du med mig och göra. Hon kommer antagligen bli sårad efter att jag har berättat om oss, vilket jag kommer göra i vilket fall. Om inte du gör det först. Tack för att lyssnade." sa jag hotande. Det blev tyst i andra sidan luren, innan jag hörde Tyras röst.
"Vem är det?" frågade hon.
"Din bästis, Adams förra flickvän som han var ihop med härom dagen, tills han sa att han hade flickvän och sa att han "gjorde slut", bara så du vet."
"Vad menar du? Har du varit tillsammans med Adam?" Tyra lät orolig
"Ja, vi var ihop, fast han gjorde slut. Fråga honom själv, men bli inte arg på mig, jag kunde inte veta att det var din pojkvän." Jag la på. 
Jag kunde se Adam på Tyras rum, berätta vad som hände och Tyras besvikna blick och nästan tår fyllda ögon. Om jag bara visste att Tyra hade pojkvän och det var Adam, så skulle allt vara precis som vanligt. Jag tyckte så synd om henne, hon var ju ändå min bästa kompis (efter Brenda då). Telefonen lyste upp och Tyras ringsignal började tjuta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar