Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

lördag 9 juli 2011

A dream with love Del 12

Herregud Chaz Somers tyckte jag var sjuuuktsnygg. Jag twittrade till honom dagligen och han tyckte jag var snygg!
"Okej... Är han seriös?" frågade jag.
"Inte alltid men jag tror det just nu." sa Justin.
"Jag twittrar till honom varje dag." sa jag
______________________________________________________________________________
"Följer han dig på twitter?" frågade Justin.
"Nepp, han vet nog inte ens att jag existerar där." sa jag.
"Det ska det bli ändring på!" sa Justin bestämt. "Vad heter du där?"
"Lizzie.4ever" sa jag.
"Okej." sa han. Han tog upp sin telefon och gick in på twitter appen. Han klickade på 'Sök'. Han skrev in Lizzie.4ever. Han hittade mig ock tryckte på follow. Sen gicvk han in på meddelande och öppnade hans och Chazs meddelande. Jag kollade inte på vad dom hade skrivit bara vad Justin skrev till honom nu. 'Lizzie har twitter Hon säger att hon twittar dig varje dag och att du inte ens vet att hon existerar där. Följ henne Lizzie.4ever.' Han tryckte på skicka och la ner sin telefon. Vi gick vidare mot hissen ner till kafeterian. Vi gick ganska långsamt mot hissen som om vi ville ha mer tid tillsammans. Han tog försiktigt tag i min hand. Jag log mot honom. Han log tillbaka. Vi blev avbrutna av att hissen kom. Vi gick in i den hand i hand. Jutin tryckte på en knapp och vi åkte snabbt ner. När hissen stannade gick vi ut och där stod en massa paparazzisar. Vi släppte snabbt varandras händer och log ett falskt leende och gick vidare.
"Justin! Justin! Vem är detta? Dejtar ni? Har du och Selena gjort slut? Hur länge har ni varit ihop?" ropade dom. Idioter dom visste ingenting om Justin! Jag blev galen av alla som frågade på och gick efter oss.
"HÅLL KÄFTEN!" skrek jag. Dom blev lite rädda till och med Justin. Han tittade med stora ögon på mig och vi började gå vidare. Paparazzinarna slutade hålla på med oss. Justin tog snabbt min hand igen och först började vi fnissa. Sen små skratta. Sedan gapskratta. Vi gick mot kafeterian med många blickar på oss. Vi gjorde highfive med dom händerna vi inte höll varandra med. Jag kände inga blixtar efter oss så vi kommer inte komma i tidningen när vi håller varandra i handen. När vi var framme vid kafeterian släppte Justin min hand.
"Hur gick det?" frågade Pattie.
"Bara bra." sa Justin och jag samtidigt och nickade. Vi såg lite nervöst på varandra när vi hade sagt det. När vi kom ut ösregnade det. Änglarna grät tänkte jag alltid när det regnade. Vi små sprang mot bilen men hann ändå bli dyblöta. När vi kom in i bilen kom jag på att jag inte hade svarat på smset Alex skickade. Jag öppnade det och ansträngde mig för att inte läsa det. Jag tryckte på svara och började skriva. 'Okej det är ingen fara jag hade ju bara skrivit en halv låt om dig. Den slänger jag papperskorgen just nu. Ha det bra vi ses väl inte på ett tag då. Liz!'. Det plingade till efter bara ett par minuter i mobilen. 'Släng inte låten. Jag gillar dig jättemycket men det kommer nog inte funka när flyttar. Kommer du inte till skolan imorgon?'. Jag skrev tillbaka 'Kan vi inte försöka snälla? Jag funderar på att bli "sjuk" imorgon.'. Sen fick jag inte något mer sms. Han ville väl inte försöka. Jag la ner mobilen i fickan och lyssnade vad som va på radion. Next to you. Den hade precis börjat och jag började dansa lite med överkroppen. Justin hängde på och mamma och Pattie skrattade lite åt oss. Vi fortsatte tills låten var slut. Sen pratade dom på P3 bla bla bla. Sen äntligen kom en ny låt. Lady marmalade. Jag svängde på huvudet i takt med låten. Mitt hår svängde hit och dit. När jag tittade upp märkte jag att Justin filmade så jag vinkade lite och rörde mina i hulahula dans. Justin skrattade lite och fortsatte filma. När han var klar frågade han:
"Är det okej om jag lägger ut detta på Twitter?" lite försiktigt.
"Gör det!" sa jag ivrigt. Han visade mig samtidigt hur han gjorde när han gjorde det. Sen närhan hade länk skrev han: 'Hahaha @Lizzie.4ever have fun in the car and dancing crazy!'. Sen dansade jag inte mer på hela vägen hem. När jag kom in på mitt rum kollade jag om någon hade svarat på Justins tweet. Det hade ganska många. Dom flesta skrev 'Hahahaha she's funny!' eller 'Who is that girl?' Jag fick en klump i magen när Selens hade twittrat tillbaka. '@Justinbieber tell me right now. Who is that girl. Call me!'. Jag ryckte på axlarna och gick till Justin.
"Selena vill att du ringer henne." sa jag till honom.
"Varför?"
"Kolla på twitter." sa jag bara.
"Justin! Jag ska åka nu!" ropade Pattie. Justin gick mot henne i hallen.
"Okej mamma. Hejdå vi ses imorgon jag älskar dig!" sa han i hallen.
"Hejdå jag älskar dig också." hon pussade honom på kinden. Hon gick och Justin tog upp sin telefon. Jag gick in på mitt rum för att låta honom prata ifred. Jag stängde dörren och loggade in på min twitter och tittade om någon hade twittrat till mig förutom Justin. Ganska många hade gjort det. Det var ganska mycket hot men dom struntade jag i. Jag satte på lite musik började läsa lite olika Justin Bieber bloggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar