Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

söndag 3 juli 2011

A dream with love Del 11



Chaz
"Mamma vi ska till Vakna med the voice nu." sa Justin till Pattie.
"Okej, jag följer med." sa hon.
"Får jag också följa med?" frågade mamma lite försiktigt. Jag tittade på Justin. Han nickade.
_______________________________________________________________
Vi satte på oss skorna och gick mot Justins bil. Mamma och Pattie gick en bit framför oss så jag och Justin gick typ själva. Justins hand snuddade min några gånger, vissa gånger trodde jag att han faktiskt ville hålla mig handen. När vi var framme vid bilen satte sig Pattie snabbt vid ratten och Justin suckade. Jag satte mig i baksätet och Justin med. Mamma sate sig med Pattie och dom började prata igen. Samtidigt som dom pratade satte Pattie på radion. "You make me feel like I'm living a teenage dream." Jag lever en dröm och allt är tack vare Justin. Så han för mig att känna att jag lever en "tonårs dröm". Inte på kärleks sättet. Jag och Justin var rätt tysta i bilen. Pinsam tystnad.

Inne i studion på Vakna med the voice

"Idag har vi Justin Bieber och en av hans kompisar Lizzie med oss! Välkomna!" sa Josefin.
"Tack." sa jag och Justin samtidigt.
"Så Justin berätta lite om Lizzie." sa hon. Jag tittade på Justin.
"Jo, det var så här. Lizzie var på en av mina konserter och då blev hon min One less lonely girl. Sen pratade vi och hon sa att ville bli artist. Hon sjung lite. Sen bestämde vi att hon skulle få skivkontrakt." sa han. Josefin, Jakob och Martin jublade och applåderade. Det pep till i min telefon och jag såg att jag hade fått en nytt sms. Jag öppnade det och läste: 'Hej Lizzie, var vi typ ihop? I så fall vill jag göra slut. Alex.' Jag läste det om och om igen. Tills Jakob avbröt mig.
"Så Lizzie, har du någon egen låt på gång?" frågad han mig.
"Nej inte än." ljög jag.
"Vill du önska någon vi kan spela?"
"I don't believe you med P!nk." sa jag. Han satte på den och jag gick ut ur studion. Jag kände hur tårarna brännde i ögonen. Pattie och mamma var nere i kafeterian. Justin följde efter mig. Jag tittade på honom. Han såg att jag var ledsen.
"Vad har hänt?" frågade han oroligt. Jag berättade vad Alex hade smsat och sedan bara strömmade tårarna. Justin kramade om mig och sedan gick vi in i studion igen.
"Tio...Nio...Åtta...Sju...Sex...Fem...Fyra...Tre...Två...Ett. Sändning." sa en man bakom en kamera. Jag kände mig fortfarande tårögd. Tack Alex nu kommer jag göra bort i live sändning! Martin såg mina ögon och frågade frågan jag inte ville ha.
"Varför gråter du?"
"Lycka kostar mycket." sa jag bara. Jag tittade ner på bordet. Detta kommer gå åt skogen.
"Vad kostade det för dig?" frågade Josefin.
"En person som var mer än bara en vän." sa jag. Vi satt där och pratade i en timme sen var programmet slut. Jag var rätt tyst av mig och som tur var pratade dom mest med Justin. När det var slut gick vi ut ur studion och Justins telefon ringde.

Justins perspektiv

Min ringsignal började ringa och jag tittade på displayen. Chaz.
"Hallå Chaz!" sa jag.
"Heyy Bieber. What's up right now?"
"Jag har precis varit i radio och tv med Lizzie."
"Lizzie vem...?"
"En tjej på fjorton år som jag har upptäckt. Han sjunger jättebra!"
"Är hon snygg då? Varna henne för mig. Jag är så snygg att hon kommer svimma."
"Hon är rätt snygg. Hon klarade av mig. Då klarar hon dig."
"Knappast. Vi ska ha fest när ni kommer men säg inget till henne det blir en överraskning. Men du skicka en bild på henne."
"Aha okej. Hejdå see ya soon.
"Hejdå." jag la på och log lite för mig själv. Jag tog upp min mobil och klickade fram kamera. Jag busvisslade och Lizzie tittade på mig och log. Jag tog bilden snabbt och skickade till Chaz. Efter två minuter fick jag svar. 'Hon är ju inte snygg. Hon är sjuuuukt snygg!'. Lizzie brydde sig inte och gick ner till kafeterian. Jag sprang efter henne och tog upp smset för att visa henne. När jag hade kommit ikapp henne och visade henne smset öppnade hon munnen för att säga något.

Lizzies perspektiv

Herregud Chaz Somers tyckte jag var sjuuuktsnygg. Jag twittrade till honom dagligen och han tyckte jag var snygg!
"Okej... Är han seriös?" frågade jag.
"Inte alltid men jag tror det just nu." sa Justin.
"Jag twittrar till honom varje dag." sa jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar