Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

måndag 2 januari 2012

Del 11. One more kiss




#JustincheatedonBrenda trendade på twitter. Alla hade väl sett videon när Alexis sa till Chaz att vi kysstes. Att alla fick veta gjorde hon med flit. Usch, så lågt, bara för att jag berättade för Brenda. Brenda hade gett mig en andra chans och hon betedde sig som om jag aldrig hade kysst Alexis. Jag önskar verkligen att jag inte hade gjort det. 
___________________________________________________________________________


Alexis's perspektiv:


Jag orkar verkligen inte konsert idag, varför kan jag bara inte strunta i det? Brenda skulle bli mer arg på mig än vad hon redan är, Justin också. Nej, denna dagen går jag ut istället, jag får väl se om jag hittar någon pub eller nåt. Jag tog min skinnjacka och gick ut. 
På gatan var det rätt dött, men sen hittade jag en liten pub där det var ganska mycket människor som var igång. Hög musik spelades när jag gick in och satte mig på en stol vid disken.
"En cola." sa jag och tog upp en sedel. 
"Vad för Alexis Jones hit, när Bieber har konsert?" frågade en kille med brunblondt hår.
"Alexis Jones gillar inte Bieber, hur har snyggingen här koll på det?" frågade jag. Min cola kom och jag tog en klunk. 
"Min familj har rest hit över helgen bara för att min syster ska få se honom. Han är inte den bästa jag vet." sa han.
"Inte den bästa jag vet heller, vad heter du?" frågade jag.
"Adam Clark. Jag trodde du sjöng med Bieber, min syster pratade om dig."
"Jag orkade, dom vet inte ens att jag är här." 
"Så du är det som gör precis som du vill?"
"Nu i alla fall, jag orkar inte min syster längre. Hon snackar om Justin och mig hela tiden, för en månad sen så sa hon 'Ge Justin en chans!' nu när jag tillochmed har kysst honom, fast det var inte meningen, så hatar hon mig." jag visste hur fånigt det där lät. 
Jag och Adam satt där och pratade om allt, varandras telefon nummer och mitt i allt ringde Brenda.
"Hallå?"
"Var är du, Justin har ju konsert och du ska sjunga om en kvart?"
"Inte idag. Jag är ute någonstans."
"När kommer du då?"
"Inte på ett tag i alla fall."
"Varför, du måste göra detta."
"Nej, jag har träffat en snygg kille och vem säger att jag måste göra det?" jag klickade henne. 
Jag och Adam fortsatte prata tills klockan slog halv ett och jag sa att jag måste gå.
"Jag måste också gå." sa han. Vi gick tillsammans ut genom dörren och jag kysste honom på munnen och han kysste mig tillbaka, bättre än Justin. 
"Jag glömde fråga, var bor du egentligen?" frågade jag.
"Atlanta, GA, du då?" sa han.
"Samma, jag ringer." sa jag och vinkade lite, han vinkade tillbaka. Jag gick tillbaka till hotellet och när jag gick in i rummet kom Ryan och Chaz springandes mot mig.
"Du vet inte vad du missade!! Det var ett fan som sprang upp på scenen, men vakterna hann stoppa henne." sa dom båda hetsigt.
"Ni vet inte vad jag gjorde." sa jag hemlighetsfullt. 
"Vadå?" frågade Ryan. Jag satte mig i soffan.
"Jag var på en pub och träffade en kille. Som heter Adam Clark, som också bor i Atlanta." jag log.
"Ni kysstes!" sa Chaz med ett brett flin.
"Neeej." sa jag med en hemligt leende.
"Joho, det ser jag på dig!" sa Ryan. "Du är redan över Justin."
"Jadå!" sa jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar