Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

måndag 2 januari 2012

Del 12. I love you

"Jag var på en pub och träffade en kille. Som heter Adam Clark, som också bor i Atlanta." jag log.
"Ni kysstes!" sa Chaz med ett brett flin.
"Neeej." sa jag med en hemligt leende.
"Joho, det ser jag på dig!" sa Ryan. "Du är redan över Justin."
"Jadå!" sa jag. 
____________________________________________________________________
Vi skulle stanna här i två dagar till för att Justin behövde vila. Perfekt nu när jag har träffat Adam. Han skulle vara kvar i tre dagar till så vi kunde umgås en del. Nästa dag hade han ringt mig och frågat om vi skulle göra något. Vi hade bestämt att vi skulle till stranden.

Vi skulle mötas utanför puben vid elva. Såklart skulle jag möta Justin vid lobbyn.
"Var var du igår?" frågade han och hindrade mig från att komma fram.
"Ute." sa jag bara och försökte tränga mig förbi honom.
"Jag hade ju konsert." 
"Jag vet."
"Du skulle sjunga."
"Jag vet det också, jag måste gå."
"Vart ska du?"
"Träffa min... ehh kompis."
"Kompis?"
"Ja."
"Vem?"
"Har inte du att göra med." sa jag och lyckades tränga mig förbi honom. Jag var redan sen så jag sprang resten av vägen. Adam var redan där och gav mig en stor kram.

"Hej!" sa jag.
"Hej." svarade han. "Redo för att bada?"
"Om det är varmt." sa jag. 
Vi tog en taxi till stranden och sanden var kokhet. Mina flipflops täckte inte fötterna nog för att jag skulle slippa att känna sanden.  Jag sprang fånigt till en plats där det var skugga och stack ner mina fötter där i sanden. Jag tittade på Adam som gick lugnt som om han inte tyckte sanden var varm. 
"Sluta spela att du inte tycker att sanden är sa varm." ropade jag till honom och han skrattade lite. 
"Den är inte varm." sa han på skämt. Jag fnös. Han slängde av sig skorna och sprang mot mig. Han lyfte upp mig och sprang med mig ner i vattnet.
"Nej, nej, neeej!" skrek jag och skrattade.
"Jo, jo, jo." sa han och slängde i mig. Det var ganska varmt. Jag skvätte vatten på honom och hela han blev våt. Han lyfte upp mig och gav mig en våt kyss. 
"Du är bäst." sa jag och kysste honom en gång till. Ingen mer Justin nu. Bara Adam. Jag gör vad jag vill nu, dom behöver inte bry sig.


En stund senare satt vi i solen och solade. Jag hade inga extra kläder med så jag hade tagit på mig min bikini. Mina kläder hade jag lagt på en buske i solen så att dom skulle torka. 
"Så, du tänker göra precis vad du vill från och med nu?" frågade Adam.
"Japp, jag började igår. Ingen kan stoppa mig." sa jag.
"Jag vill inte att du ska åka." sa han och flyttade närmare mig.
"Inte jag heller, men jag smsar och ringer minst en gång varje dag. vi ses ju när jag kommer tillbaka till Atlanta." sa jag uppmuntrande.
"Jag kommer ringa minst en gång i timmen." sa han. Han kysste mig.
"Jag älskar dig." sa jag.
"Jag älskar dig också." sa han. Min Adam, min Adam. "Jag saknar dig redan."
"Jag med." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar