Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

tisdag 28 februari 2012

Del 13. I'm not over it

"Jag kommer ringa minst en gång i timmen." sa han. Han kysste mig.
"Jag älskar dig." sa jag.
"Jag älskar dig också." sa han. Min Adam, min Adam. "Jag saknar dig redan."
"Jag med." 
_________________________________________________________________________


Nästa dag

Jag vaknade av att min mobil pep till. Sms från Adam. Jag öppnade det och läste. "Förlåt att jag är så dum och inte har sagt något. Sanningen är att jag redan har flickvän och jag vill inte förlora henne. Det var inte meningen att det skulle bli såhär. Vi kan i alla fall vara vänner?" Din jävla idiot. "Nej." skrev jag tillbaka. Det fattar han väl. Jag hade kvar mobilen i handen och den började vibrera, Adam ringde. Jag klickade honom direkt och var nära på att kasta mobilen i väggen, innan någon stoppade mig. Jag tittade upp och såg Ryans ansikte.
"Varför?" frågade han tomt.
"Därför att Adam är en idiot."
"Så därför ska du klandra telefonen?"
"Ja." jag började berätta allt. 


"Vet du hur gammal han var?" frågade Ryan.
"19 tror jag han sa." sa jag. "Hurså?"
"Bara undra." sa Ryan och ryckte på axlarna. Jag kramade honom och in rusade kom Chaz.
"Vänta nu, hade du inte redan pojkvän?" jag svarade inte. Det var inte läge att skämta nu. 
"Han har tjej Chaz!" sa Ryan. Jag gick där ifrån, drog på mig min röda One Piece och tog på mig skorna. Jag gick ut, tog hissen och gick ut på gatan. Min mobil pep till, ett sms från Justin. "Snygg One Piece!" Jag log och kollade bakom mig, där stod han. Jag gick mot honom och kramade om honom.
"Wow, vad har hänt?" frågade han förvånat när jag hade kramat honom och kramade sedan tillbaka.
"Jag blev ihop med ett pucko som redan hade tjej och sa det imorse." sa jag och burrade ner ansiktet i hans axel.
"Killen som du träffade?"
"Ja." min mobil börja ringa. Jag släppte Justin och tog upp mobilen.


"Vad vill du?" skrek jag i luren.
"Säga förlåt för att jag inte sa nåt och att jag vill ha kvar dig som vän!" sa han ledset. Mina tårar började komma. 
"Det har du redan sagt, men nej!" jag klickade honom. Tårarna rann. Paparazzi kamerorna blixtrade. Jag sprang in på hotellet igen. Justin sprang efter mig och kramade mig.
"Sluta Justin, jag är inte värd att bli behandlad såhär av dig efter allt jag gjorde." sa jag.
"Det är okej, killen är inte värd dig." sa han. En ängel, det är precis vad Justin är. Men aldrig min ängel. 




Jag var ute och shoppade med Brenda som tröst. 
"Ingen snack om killar nu." sa jag och tittade på henne. "Bara tjejgrejer."
"Visst. Du vet Jessica som gick i vår klass innan? Hon ska flytta till Hawaii." sa Brenda.
"Härligt att surfa och bada varje dag." sa jag.
"Förlåt att jag säger en sak om killar nu men, jag har inte kommit över att du och Justin kysstes. Jag älskar honom, men jag blir svartsjuk när ni hänger med varandra." sa Brenda ledset.
"Vi är bara kompisar, jag lovar. Han gillar bara dig, bara dig. " sa jag och kramar henne.
"Men varje gång jag ni båda är borta undrar jag om ni typ hånglar med varandra." där gick min gräns.
"Det gör vi inte! Han tröstade mig idag bara. Låt han vara kompis med vem han vill och inse att han bara älskar dig. Det är ingenting mellan mig och Justin!" halv röt jag och letar kläder surt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar