Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

fredag 8 juni 2012

Del 17. How could he even think that?

"Ska vi gå hem?" frågade jag Brenda.
"Får jag sova hos dig?"
"Visst." sa jag. Harry kom till mig och gav mig en lapp.
"Mitt nummer." sa han. "Vi hörs right?" jag nickade.
"Kom nu Brenda." sa jag och vi gick till hotellet i den mörka natten.

________________________________________________________________


(Jag snabbspolar lite)


Jag hade ringt mamma dagen efter och bett om att få komma hem och berättat varför. Vi tog nästa plan till Atlanta och Brenda sa inte någonting till Justin när vi åkte, inte jag heller, men jag stod och kramades med Chaz och Ryan ett tag. Dom kommer jag hålla kontakten med även om jag och Justin definitivt inte kommer göra det. 
Dett var det jag hade velat hela tiden, åka hem, men det kändes ändå konstigt att lämna allt som har hänt på turnen. 
Det gick 3 veckor och jag och Tyra hade hängt en massa med Brenda. Jag ringde Harry varannan dag och han hade åkt hem till England igen, men lovade att han och killarna skulle hälsa på snart. 
Brenda brydde sig inte så mycket om Justin och det verkade som om hon hade gått vidare, den första veckan var hon väldigt nere, men hon är stark. Justin gav upp hoppet med att få tag på henne efter att han hade ringt henne flera gånger varje dag i 2 veckor. Han hade skickat flera långa sms som Brenda inte ens läste. Jag hade gjort detsamma som Brenda om jag var i den situationen. 


Jag och Brenda kollade på tv och The Ellen Show skulle börja. Justin skulle vara med och vi visste båda att hon skulle ställa frågor om Brenda och vi båda ville se vad han svara. 
Det tog ungefär 10 minuter innan Justin kom upp på scen.
"Hej Justin, hur är det?" frågade Ellen.
"Jag har mått bättre." sa han och publiken gav ifrån sig ett "Awww.".
"Bäst att vi går rakt på sak, vad hände mellan dig och Brenda?" frågade hon.
"Jag var en idiot, två gånger och alla säger att man aldrig gör samma misstag två gånger, men det är inte sant. Jag är jätteledsen för det som hände och skulle göra allt för att få henne tillbaka. Men gjort är gjort. Jag ångrar allt som jag gjorde." sa han och publiken så ledsena ut. Jag hoppades av hela mitt hjärta att dom inte tyckte synd om honom. Brenda reste sig.
"Jag fattar inte hur dom kan tycka synd om det där jävla psyket." sa hon och gick iväg.
"Tror du hon tittar nu?" frågade Ellen.
"Jag tror inte det, hon har ju inte velat svara när jag ringer eller smsar, men om hon gör det så ska hon veta att jag gör allt för henne." sa Justin och jag stängde av tvn, hur kunde han ens tro att han kunde få en andra chans till?
Jag tog upp telefonen och ringde Tyra.
"Hej, kollar du på Ellen?" frågade hon. 
"Kollade, hur kan han ens tänka att finns en chans att hon förlåter honom?" sa jag.
"Han är helt crazy, när fattar han vad han egentligen har gjort?" Tyra suckade.
"Aldrig." sa jag på skämt. Det kändes lite fel att sitta och snacka skit om Justin, även fast han gjorde fel. 
"Jag måste sluta, I loooove you." sa Tyra.
"Love you too." sen la vi på. Jag suckade och skakade på huvudet och ringsignalen gick igång igen. Harry lyste upp på skärmen, vi var väl typ på g, men inte ihop än.
"Hej Harry." sa jag.
"Heyy Alex, jag och killarna kommer till Atlanta i övermorgon och ska vara där i 3 veckor." sa han och det kom som en chock.
"Va?! Gud vad jag längtar, vill träffa dig igen." sa jag och gjorde ett glädje tjut.
"Haha, ska vi gå på en riktig dejt då eller?" Dejt? Med Harry Styles?
"Gärna."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar