Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

söndag 10 juni 2012

Del 18. Here you are again


"Hej Harry." sa jag.
"Heyy Alex, jag och killarna kommer till Atlanta i övermorgon och ska vara där i 3 veckor."sa han och det kom som en chock.
"Va?! Gud vad jag längtar, vill träffa dig igen." sa jag och gjorde ett glädje tjut.
"Haha, ska vi gå på en riktig dejt då eller?" Dejt? Med Harry Styles?
"Gärna."
_____________________________________________________________________
Det hade gått ett halv år, jag och Harry var ett offentligt par och Tyra dejtade Niall. Det var december och Harry skulle fira jul med oss. 
Varken jag eller Brenda hade hört av Justin sedan vi åkte från turnen och jag var ganska glad att ha honom utanför mitt liv nu. Jag hade ju haft känslor för honom helt klart, men dom försvann ju direkt efter att Justin var otrogen, själv hade han setts med Selena Gomez på det senaste. 
Brenda var singel och levde livet. Hela One Direction bodde nu i USA för att spela in lite av deras nya skiva. Brenda hade blivit väldigt bra kompis med Louis flickvän Vera, jag också såklart, men Brenda hade ingen Tyra som jag hade. 

Jag var ute och skulle handla julklappar till alla. Det var hög tid nu den 16 december. Jag gick in i Forever 21 och hittade en söt klänning till Brenda. 
Jag var säker på att hon skulle gilla den. Den var så Brenda bara. 
Jag letade vidare, men det var hopplöst och efter att ha letat bland nästan alla kläder gick jag och betalade. 
Det hade öppnat en ny affär mittemot Forever 21 och jag sprang in dit. Musik spelades i högtalarna och Justins nya singel Mistletoe började spelas.

Jag ville bara hålla för öronen och be honom hålla käften, men nu var det inte så lätt. Jag tog upp mobilen och stoppade i mina hörlurar och satte på Domino. Jag började leta efter något jag kunde ge till Tyra och när jag minst anade det så knackade någon på min rygg, jag hoppade till av rädsla och vände mig om. Där var han igen, hasselögonen som alltid såg så snälla ut, det bruna håret som var kortklippt. Jag rös lite.
"Hej." sa Justin lugnt. "Får man ingen kram när man inte har setts på så länge?"
"Nej." fräste jag. 
"Lugna ner dig, det var längesen." sa han och gav mig en varm blick.
"Det har fortfarande hänt." sa jag och kollade bort. Jag såg i ögonvrån att han skakade lite på huvudet.
"Så du och Harry Styles är tillsammans, hur länge?" frågade han.
"2 månader, du och Selena då?" frågade jag och tittade lite på honom. Jag och Harry hade tagit god tid på oss att bli ihop. Jag visste att jag älskar honom fast dom ordet hade ingen sagt än.
"Jag älskar inte henne, fast jag låtsas." sa han och jag fattade precis vem han egentligen ville ha.
"Hon kommer inte tillbaka, hon har gått vidare." sa jag kort. "Det är kört nu Justin, du paja allt ihop."
"Jag vet, men jag kan inte sluta hoppas." sa han.
"Försök, det ingen ide att vänta, för det är inget att vänta på." sa jag och gick där ifrån. Jag hade spanat in en klänning som jag tyckte var fin. Justin följde efter mig.
"Hälsa henne att jag fortfarande finns här." sa han.
"Du har fortfarande Selena." sa jag. Han hann inte säga något för att Selena om famnade honom bakifrån. Han vände sig om, kramade henne, kysste henne. Hur fan kunde han?!
"Ja Justin, du kan ju berätta själv för henne vad du sa innan." spottade jag ur mig, tog klänningen och gick till kassan. Jag hörde Selena bakom mig säga "Vadå?" nyfiket. 


När jag kom hem var Brenda hemma, hon var på sitt rum och jag gick in till henne.
"Jag träffade Justin, jag skulle hälsa att han fortfarande finns där för dig och att han inte älskar Selena." sa jag.
"Idiot." mumlade Brenda och jag höjde ögonbrynen. 
"Hur är det?" frågade jag och satte mig bredvid henne på sängen.
"Det känns konstigt att på flera år inte fira jul med Justin. Jag är över honom, men ovant." jag kramade henne. 
"Jag fattar." sa jag.


Jag skulle hem till killarna på kvällen och Harry kom och hämtade upp mig. 
"Hej." sa han och kysste mig.
"Hej." sa jag efter kyssen.
"Saknat mig?" frågade han flörtigt.
"Mycket." sa jag och så gav vi oss av för att hämta Tyra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar