Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

söndag 19 juni 2011

A dream with love del 8

"Bara för denna gången ;)"

"Bli artist jag har skivkontrakt!" sa jag det bara slank ur mig. Det var ju sant men inte meningen att alla ska veta.

"Sure." sa hon bara. Efter ridlektionen gick jag till Justin.'

"Vad sa tjejerna?" frågade han.

"Att vi var ihop och att du var otrogen mot Selena" sa jag snabbt. Justin morrade lite som jag hade gjort.

___________________________________________________________________________________

"Det var någon tjej som du pratade med när du hade hoppat som du pratade med vad sa hon?" undrade Justin. Denna frågan ville jag inte skulle komma upp.

"Måste jag säga?" sa jag och såg lite nervös ut.

"Ja." sa han.

"AttjagskulleflyttatillAtlantaochharskivkontraktsnällabliintearg." sa jag jättefort.

"Säg det igen jag fattar inte när du pratar så fort." sa han.

"Att jag skul..." hann jag bara sen ringde Justin telefon.

"Hej...Varför?...Hon kommer att bli arg...Varför?...Okej hejdå." sa han sen la han på.

"Vem kommer att bli arg?!" sa jag och kände att det var jag som skulle bli arg snart.

"Du." sa han och tittade på vägen.

"Varför?" sa jag irriterat. "Va inte så hemlig!"

"Din mamma kan inte följa med till Atlanta. Den som ringde kunde inte säga varför." sa han. Jag blev helt stum och tittade ut genom fönstret och ville aldrig mer säga nåt.

"Vad var det du och tjejen pratade om?" frågade han. Jag svarade inte. Aldrig tänkte jag prata mer. "Lizzie det är inte mitt fel att hon inte kan följa med. Jag gillar henne också." Han letade lite i sina bilfack och tog fram en skiva och gav den till mig. Believe stod det på den. Justins nya skiva som skulle komma ut snart. Jag matade ut Selenas skiva och tryckte in Believe. Det första låten som spelades var Where are you now. En av mina favorit låtar med honom.

"Where are you now. When I need the most. Why don't you take my hand..." sjöng jag. Jag fortsatte sjunga och Justin hängde på. När vi kom till refrängen blixtrade det till vid mitt fönster. Jag tittade snabbt dit och där var det en man med en stor kamera. Paparazzi. Jag tittade snabbt bort och låtsades som ingenting.

"Du kan le lite åt dom då och då." sa Justin och log mot mig. "Detta är dit nya normala liv." Jag titta på dom och log.

Efter Where are you now kom Kiss & Tell. Inte min favorit direkt men den var väl okej. Vi lyssnade klart på Kiss & Tell.

"Imorgon kväll ska jag till 'Vakna med the voice' ska du följa med?" Frågade Justin.

"På kvällen?" sa jag förvånat. "Jag trodde att det var på morgonen."

"Jag sa att jag inte kunde på morgonen för att jag ska med dig till skolan, så dom gör ett undantag." sa han. Yes han skulle följa med till skolan!

"Okej jag följer med. Tack för att du följer med mig till skolan." sa jag.

"Det ska bli kul." sa han med glädje i rösten. Han tog ut Believe och stoppade in My world 2.0. "Ska vi köra en duett?"

"Okej." sa jag. Han tryckte fram Overboard och inrot kom igång. Sen när Jessica Jarrell började sjunga försökte jag överrösta henne så gott jag kunde med i skrika.

"It feels like we've been out at sea oh. So back & forth that's how its seems oh....." Jag forsatte att sjunga. Detta var en annan favorit med honom.

Nästa dag klockan 8.30

Klockan var halv nio och skolan började Justin satt bredvid mig i klassrummet och många tittade på honom. Killarna viskade hela tiden att Justin Bäver var i klassrummet. Gry kom in i klassrummet och tittade på oss.

"Hum.. Lizzie vem är din kompis?" Frågade hon och tittade på Justin.

"Hallå? Det ju Justin Bieber en artist. Världens coolaste kille." sa Alva drygt.

"Inte den tonen till mig Alva! Hej Justin är du och Lizzie släkt på något sätt eller du bara här på besök." sa hon på svenska. Hon fattade inte han bara pratade engelska. Alva stönade.

"Jag förstår inte vad du säger...?" sa han lite försiktigt.

"Jaha du är från USA. Hur känner du och Lizzie varandra?" undrade hon. Gud till och med Gry var starstruck.

"Vi träffades på min konsert i fredags och vi pratade lite och nu har hon skivkontrakt och vi ska flytta till Atlanta imorgon." sa Justin.

"Men om ni träffades i fredags... Varför måste ni åka så tidigt?" frågade Gry.

"Jag har saker som måste göras och jag kan inte stanna så länge. Jag måste fortsätta med min turné." sa Justin.

"Hur blir det med skola och sådant. Hinner du komma hit lite imorgon Lizzie?" Typiskt lärare att bara tänka på skolan. Jag skakade av mig tankarna och tittade på Justin.

"Vi ska åka härifrån klockan tre och planet går klockan fem, så hon kommer hit imorgon men troligtvis inte jag." sa han. Alva hade räckt upp handen ett tag och Gry pekade på henne.

"Han kommer inte från USA, han bor i USA. Han kommer ifrån Kanada!" rättade hon Gry. Gry struntade i det.

"Någon som vill fråga Justin något?" undrade Gry.

"Vad är det tjejer ser hos dig?" sa Alex rakt ut. Alla började fnissa även jag och Justin. Justin ryckte på axlarna och fnös. Sen när ingen hade någon fråga mer, så hade vi matte. Jag fastnade vid talet 4398+8965.

"Justin kan du hjälpa mig? Eller rättare sagt säga svaret." sa jag.

"Bara för denna gången." sa han och skrev 13363 efter = tecknet.

____________________________________________________________

Vad tycker ni? KOMMENTERA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar