Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

onsdag 29 juni 2011

A dream with love Del 10



När jag och Justin kom hem loggade jag in på twitter. Justin hade twittrat: 'Now I remember how it is to be in school! Lol.' Jag twittrade tillbaks 'It was fun to have you there. Atlanta here I come!'
______________________________________________________________________________

Jag började packa mina kläder och andra viktiga saker. Dom viktigaste sakerna hade jag redan packat så nu var det bara småsaker kvar. Jag gick in på toaletten och packade mitt smink, hårborste och alla andra småsaker. Tänk imorgon ska jag till Atlanta och leva upp min dröm. Det kommer bli sorgligt att skiljas från klassen och... Alex. Men jag kommer nog hitta någon annan i Atlanta. Hoppas jag. Alex var ingen bra kille egentligen. Jag visste inte varför jag packade mitt smink, jag använder det aldrig. Jag hade fått det av släktingar, tidningar, gratis erbjudanden och sånt. Jag gick ut från toaletten och mötte Justin.
"Jag måste tillbaka till hotellet och hämta lite saker. Jag kommer tillbaka ikväll, okej?" sa han
"Visst." sa jag. Han gick och det kändes lite tomt utan honom. Mamma var ju inte så jag var ju ensam hemma. Efter ett tag hade jag packat allt jag behövde och satte jag mig ner med papper och penna. Högst upp på pappret skrev jag:
Why?
You've been nice and mean.
You break my heart many times.
I hate it.
This time I leave you a long time.
You don't need to miss me.
'Cause I don't know if I gonna miss you.
When you are mean can I hear the agnels cry.
Alex, I've got one question.
Why you do this?
You don't need answer me.
Because I don't care. This song is to you.
Alex, I ask again. Why?
But I gonna miss you when you was nice.
You was with me when I was sad.
When you was like that I just wanna say,
I love you.

Jag slutade skriva för att mamma kom hem.
"Hej!" sa jag.
"Hej hur var det i skolan?" undrade hon.
"Inte som vanligt direkt. Hehe." sa jag.
"Vad gör du?"
"Skriver."
"Kommer den gå på radion sen?"
"Vi får väl se."
"Har du packat allt?"
"Japp."
"Förresten var är Justin?"
"Han är på hotellet och packar sina saker."
"Okej." Jag gick in på mitt rum med pappret och pennan. Jag tittade på pappret och la sedan undan det. Det var ganska tomt i mitt rum nu. Datorn stod ju kvar i mitt rum. Jag loggade in på spotify och gick till "Favoriter just nu". Jag satte igång Born to be somebody.

There's a dream in my soul
A fire that's deep inside me
There's a me no one knows
Waiting to be set free
I'm gonna see that day
I can feel it
I can taste it
Change is coming my way

I was born to be somebody
Ain't nothing that's ever gonna stop me
I light up the sky like lighting
I gonna rise above
Show em what I'm made of
I was born to be somebody
I was born to be
And this world will belong to me


Jag var också "Born to be somebody". Precis som Justin fast yngre. Någon knackade vid dörren. Mamma.
"Justin är här igen och han har med sig någon." sa hon. Jag reste mig upp och gick ut till hallen. Där stod Justin och Pattie.
"Hej Lizzie!" sa Pattie. "Trevligt att träffa dig. Justin har pratat mycket om dig."
"Hej Pattie trevligt att träffa dig också!" sa jag glatt.
"Är det okej om jag är här ett tag?" frågade hon.
"Visst!" sa jag och log. Hon tog av sig sina skor och gick fram till mamma. Dom började prata och jag och Justin gick in på mitt rum. Jag tog fram pappret med texten jag hade skrivit innan.
"Jag har en ny låt på gång." sa jag och gav pappret till Justin. Han tittade på det en stund. Han nickade och jag kunde inte tolka hans ansiktsuttryck. Efter en stund tittade han upp.
"Har du skrivit detta?" undrade han som om jag hade skrivit av någon.
"Ja, allt är från hjärtat." sa jag.
"Denna är fantastisk! Har du någon melodi?"
"För det första, den är inte klar. Nej jag har ingen melodi." sa jag. Justin började nynna och sedan sjunga.
"You've been nice and mean.
You break my heart many times.
I hate it.
This time I leave you a long time. Var det en bra melodi?" frågade han.
"Perfekt!" sa jag. Justin log.
"När ska du skriva klart den?" frågade han.
"När jag har kommit till Atlanta och träffat några nya kompisar." sa jag. Jag ville bort från samtalsämnet och bytte. "Ska vi kolla på en film?"
"Okej." sa han. "Vilken vill du se?"
"Den som du vill." sa jag.
"Vi lottar!" sa han. "Var har du dina filmer?"
"I denna låda." sa jag och gick mot min film låda. Jag öppnade lådan.
"Okej, jag håller för dina ögon och tar upp en film utan att veta vilken." sa han. Han la sina händer över mina ögon och jag stoppade ner handen och grävde i lådan. Jag fick tag på ett fodral.
"Bra val." sa Justin och tog bort sina händer ifrån mig. The last song.
"Min favorit film!" sa jag glatt.
"Vad bra!" sa Justin. Jag matade in skivan i DVD spelaren på mitt rum. Jag valde engelskt tal utan svensk text. Efter tio minuter kom jag på nåt. Popcorn. Jag pausade filmen.
"Jag kommer snart." sa jag och gick ut från rummet till köket. Där satt mamma och Pattie och pratade. Jag tog ut popcorn ifrån skafferiet och stoppade dom i mikron.
"Vad gör ni?" frågade mamma.
"Kollar på film." sa jag. Jag tog popcornen när dom var klara och hällde upp alla i en skål. Jag gick in till Justin igen och satte popcornen i våra knän. Jag satte på filmen igen och Justin tog en näve och tryckte in i munnen. Filmen gick och i slutet började jag gråta som jag alltid gjorde. Justin märkte det och tog bort dom med sin hand. Detta betyder ingenting. Intalade jag mig själv. Han har Selena. Jag log mot honom och han log tillbaks. När filmen var slut tittade Justin på sin klocka.
"Nu ska vi till Vakna med the voice." sa han och reste sig upp.
"Okej." sa jag och reste mig upp också. Jag tog med mig skålen och gick ut till köket med den. Justin gick efter mig.
"Mamma vi ska till Vakna med the voice nu." sa Justin till Pattie.
"Okej, jag följer med." sa hon.
"Får jag också följa med?" frågade mamma lite försiktigt. Jag tittade på Justin. Han nickade.

___________________________________________________________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar