Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

torsdag 23 juni 2011

A dream with love Del 9



Jag fastnade vid talet 4398+8965.

"Justin kan du hjälpa mig? Eller rättare sagt säga svaret." sa jag.

"Bara för denna gången." sa han och skrev 13363 efter = tecknet.

______________________________________________________________________

Gry kom fram till mig.

"Um... Lizzie kan du och Justin vara inne på rasten? Vi måste prata om allt i Atlanta." sa hon.

"Okej, vad handlar det om?" frågade jag.

”Undervisning bland annat.” sa Gry sen gick hon. Jag fortsatte i matten som jag brukar göra.

Jag tittade upp och märkte att Alex sneglade på mig. Han tittade snabbt bort när han såg att jag tittade på honom. Jag borde bli irriterad men jag blev bara glad.

Jag rev ut en liten pappersbit ur min mattebok och skrev :

'Kommer jag att få träffa Chaz, Ryan, Caitlin och Christian?' Jag räckte över lappen till Justin. Han nickade. Det var ganska mummligt i klassrummet och nästan alla viskade om Justin. Det var så ett tag till sen var det rast. Jag och Justin satt kvar lugna. Gry kom fram till oss och satte sig på en stol.

"Jaha, det var ju både roligt och tråkigt att du ska flytta. Det är ju kul för din skull att ta ett sånt här stort steg i livet. Men det kommer att bli lite tomt utan dig och hur blir det med undervisningen?" frågade Gry. Jag tittade på Justin.

"Undervisning vet jag inte så mycket om men det blir säkert vanlig skola för henne." sa Justin.

Alex's perspektiv

Gud vad tomt det skulle bli utan henne. Min bästa tjejkompis. Jag kanske inte alltid var så snäll emot henne men man vill ju inte ha ett ryckte som att man är kär i henne. Vilket jag är. Det var en på miljonen att hon var kär i mig också så som jag betedde mig mot henne. Jag sprang mot fotbollsplanen. Det var ingen idé att spela Pricken när hon inte var med. Hon kommer nog att hälsa på vår klass om ett år. Men då kommer hon nog inte ihåg mig. Bäst att fråga snart Do you love me? Det gör hon säkert inte. Hon skulle nog bli en stor artist. Jag har aldrig hört henne sjunga men har hon skivkontrakt lät hon nog bra.

Lizzie's perspektiv

Folk började komma in från rasten nu. Jag satt och gungade på min stol lite grann. Jag såg fram emot att träffa Justins kompisar. Jag tog fram ett litet papper och skrev mitt mobilnummer, min twitter, adress i Atlanta. Allt sånt.

När skolan var slut så åkte alla spårvagn hem. Jag hade lappen med mina uppgifter i handen. Jag och Justin klev på spårvagnen med alla andra. Alex stod och pratade med några av hans kompisar. När ingen såg tog jag lappen och la i hans hand. Bara han märkte och han tog upp lappen och tittade på den. Han nickade och jag gick bort till Justin igen. Det pep till i mobilen. Ett nytt meddelande från **********. Jag öppnade det. Tack för lappen den kommer jag att använda. Alex. Han hade väl velat ha mina uppgifter. Jag svarade: Bra, du kan ju säga vad jag heter på twitter till andra men inte mitt mobilnummer helst. Jag tryckte på skicka. Han svarade inte på det. Spårvagnen var framme vid hållplatsen jag skulle av vid. När jag och Justin kom hem loggade jag in på twitter. Justin hade twittrat: 'Now I remember how it is to be in school! Lol.' Jag twittrade tillbaks 'It was fun to have you there. Atlanta here I come!'

________________________________________________________________________________________

Jaha så Alex gillade Lizzie också. Vad kommer hända sen? Kommentera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar