Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

tisdag 13 september 2011

A dream with love Del 21


"Prinsessan på isberget som prinsen försöker få där ifrån." sa Justin, jag fattade vad han menade så jag fortsatte.
"Men prinsen vet att prinsessan inte känner sig redo för att lämna isberget." sa jag och flinade.
"Men han kommer aldrig att sluta hoppas." sa han. Sen sa ingen av oss något mer under hela dansen.
________________________________________________________________________________


Jasmine och Justin
Jag och Justin var åter igen vid barstolarna drack varsin cola. Jag tittade runt i lokalen och såg Alex och Jessica, en tjej i min nya klass stå och prata. Selena stod och tittade på mig och Justin med armarna i kors. My pratade med Miley Cyrus, Demi Lovato, Lady Gaga, Sarah Michelle Gellar och en annan tjej med brunt hår på samma gång och det såg ut som om hon trodde att hon var i himmelriket. Tjejen med brunt hår gick där ifrån och kom fram till mig och Justin. 
"Hej Lizzie, jag heter Jasmine Villegas." sa hon och sträckte ut handen. Jag kände igen namnet eftersom att jag hade valt att bjuda henne och hon kände Justin, dom hade ju kysst varandra i en bil. Jag kände igen henne och tog hennes hand och skakade lite försiktigt.
"Hej Jasmine. Jag känner igen dig, har vi setts förr?" frågade jag och tittade lite misstänksam på henne. Hon tog tillbaka sin hand.
"Jag tror inte det, men du kanske känner igen mig från Baby-videon?" sa hon. Precis, det var där ifrån jag känner igen henne.
"Jaha, nu fattar jag." sa jag och skrattade lite glatt. Hon log vänligt mot mig och nickade, sen gick hon till Justin.
"Hej Justin!" sa hon och kramade honom.
"Hej Jasmine." sa han och kramade henne tillbaka. Jasmine satte sig bredvid Justin.
"Så, hur träffades du och Justin?" frågade Jasmine. Hon läste alltså inte min blogg, men jag älskade att berätta våran "historia".
"Jag blev Justins One Less Lonely Girl i Sverige, sedan fick jag prata med honom, då frågade han vad jag ville bli när jag bli när jag blev stor, så sa jag sångerska eftersom att det är min dröm, han bad mig att sjunga en bit och det gjorde jag. Han sa att jag hade en fantastisk röst och nästa dag kom han hem till mig och jag fick skivkontrakt." sa jag utan att knappt andas. "Och nu sitter jag här." Jag log. Hon log tillbaka till mig. Hon verkade snäll och skulle nog bli bra kompisar. Jag drack upp min cola och gick till My som fortfarande pratade. Fast Lady Gaga var borta eftersom att det var hennes tur att uppträda snart. Jag ställde mig bredvid henne, men hon märkte mig inte. Hon var helt upptagen med att prata med alla på samma gång. Det plingade till i min telefon, ett nytt sms. Jag drog upp telefonen och tittade vem det var ifrån, Alex. Vad ville han nu då? "Kan du hälsa Justin en sak? Tack i för hand 'I see you driving 'round town with the girl I love. And I'm like fuck you.'" Jag fick en skrattattack och My hörde mig. 
"Vad?" frågade hon och jag visade henne smset. "Tänker du visa det för Justin?" 
"Jag vet inte vad tycker du?" sa jag och ryckte på axlarna.
"Gör det, jag tror inte att han skulle ta så illa upp." sa hon.
"Om vi dansar först!" sa jag envist och la armarna i kors.
"Okej." sa hon och suckade. Jag drog henne till dansgolvet och började dansa lite galet och My dansade galet på sitt sätt. Alex kom fram till mig och My och tittade konstigt på mig.
"Kan vi prata ute?" frågade han. Jag tittade på My med en hopplös blick och gick efter Alex ut. När vi kom ut tog Alex tag i min hand och jag ryckte genast tillbaka den.
"Vad vill du prata om?" frågade jag ointresserat. Alex tog tag i min handled hårt och jag kunde inte ta tillbaka den. Han kom närmare mig.
"Jag vill inte prata." sa han och höjde sin hand. Jag kände hans handflata snabbt och hårt åka förbi min kind.

Justin's perspektiv

Jag hade inte sett Lizzie på länge och tittade runt lite. Hon var inte någonstans och gick fram till en förvirrad My. 
"Har du sett Lizzie?" frågade jag henne med en allvarlig blick fast det inte var nödvändigt.
"Hon gick ut med Alex, han ville prata med henne typ." sa hon.
"Tack." sa jag och vände mig och gick mot dörren. Med snabba steg gick jag mot dörren  och öppnade den. Mina ögon blev som tennisbollar när jag såg Lizzie ligga helt medvetslös på marken. I ett hörn var Alex och tittade skräckslaget på mig. Jag gick snabbt fram till honom och tryckte upp honom mot väggen.
"Vad gjorde du?!" röt i hans ansikte. Jag kände en hand på min arm och tittade på My.
"Släpp honom Justin." sa hon lugnt.
"Aldrig, ser du inte vad han har gjort?"  röt jag till henne.
"Justin lugna ner dig. Hon kommer klara sig, jag har ringt efter ambulans. Släpp honom." jag rörde mig inte. "Nu Justin." sa hon allvarligt. Jag släppte honom långsamt, men slutade aldrig titta ursinnigt på honom. Alex stod kvar i hörnet skräckslagen. 
"Koncentrera dig på Lizzie istället." sa hon och drog mig till henne. Min blick blev mjuk när jag satte mig på knä vid henne. Dörren öppnades och jag tittade snabbt dit för att försäkra mig om att det inte var Alex.
"Vi hörde någo... Vad har hänt?" skrek Demi Lovato, med Miley och Taylor.
"Fråga honom." morrade jag och tittade på Alex som fortfarande såg rädd ut. 
Jag tog tag i Lizzies hand, jag fick flashbacks från när vi hade varit på Vakna med the voice och vi höll varandra i handen för första gången, hur hon skrek åt paparazzisen. Sen när vi precis hade kysst varandra i hissen och sedan i sovrummet. Och nu var hon här, röd och blodig i ansiktet.
Mina tankar stördes av sirener och ambulansen kom in körande. Den stannade och läkare hoppade ur den. Dom tog snabbt ut en bår och lyfte försiktigt upp henne.
"Vad hände? Och när?" frågade en tjej från ambulansen. Jag öppnade munnen, men hann inte säga något.
"Jag slog henne. Kanske för fem minuter sen tuppade hon av." sa Alex. Det var det han hade gjort. Ilskan blev större än någon sin och precis när jag skulle resa mig upp så öppnade Lizzie ögonen.
_______________________________________________________________
Jag vet att det var kort....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar