Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

måndag 5 september 2011

A dream with love Del 20


                            
När Katy började sjunga Firework så bjöd Justin upp mig. Vi dansade hela låten tillsammans i lugn och ro, jag fick bara några bitchblickar från Selena. Och Alex.








'


"Kom igen nu Selena!"
_________________________________________________________________
Justin och jag satt på varsin stol i baren och tittade på när Miley sjöng Party In U.S.A. Jag tittade på Justin.
"Vad tänker du sjunga?" frågade jag.
"Jag har inte bestämt mig än. Kanske Overboard med en bra tjej." sa han. Jag log när han sa "bra tjej."
"Och vem är en bra tjej?" frågade jag nyfiket fast jag hade en känsla att han menar mig.
"Det vet precis vem jag menar. Det är min tur efter Miley så bestäm dig fort." sa han. Jag tänkte inte utan svarade direkt.
"Kom nu, jag måste repetera texten." sa jag som ett uppspelt barn, reste mig och tog tag i Justins hade och drog lite i den. Han skrattade lite.
"Ja, jag kommer." sa han och reste sig från stolen. Jag små sprang till backstagen och Justin följde efter. När vi kom in dit så var Selena där. Hon gick fram till oss, drog ur hans hand ur min och la hennes armarna om Justins hals.
"Hej baby! Var har du varit hela kvällen?" frågade hon och gjorde ett försök med att kyssa honom. Hon gav sig visst aldrig med Justin. Justin lirkade sig ur hennes grep och backa undan från henne.
"Kom igen Selena! Kan du sluta med det här nu? Du vet att jag inte känner något längre  så ge dig." röt Justin argt och tog tag i min hand igen.
"Är hon bättre än mig?" frågade Selena och stirrade på mig. "Hon kan ju inte ens sjunga eller något av det jag kan!" Nu blev jag förbannad på henne, det var droppen. Jag spände knytnäven och ville bara gå fram till henne och ge henne en örfil, en väldigt hård en. Justin släppte min hand och la den runt min midja istället.
"Kom nu, det är snart vår tur." viskade han i mitt öra som om han visste vad jag ville göra mot henne. Han började gå och jag följde motvilligt med.

(Tänker dock inte att Lizzie låter som Jessica)
Introt började och jag gick ut på scenen. Jag var fortfarande lite arg men det går över sen. Jag började sjunga. Jag sjöng första versen och sedan refrängen. Sen kom Justin ut på scenen och började sjunga hans del. När han hade sjungit någon mening så la han sin ena arm runt min midja och tryckte mig närmare honom. Efter ett tag släppte han mig och vi kom in på refrängen.

När vi skulle gå tillbaka så var Selena kvar och ilskan kom tillbaka. Justin hade armen om min midja och tryckte den hårdare mot mig. 
"Får jag slå henne?" viskade jag till Justin. Han skrattade bara till lite och log. 
Vi gick tillbaka till barstolarna, men satte oss inte ner. Miley kom gående mot oss och tog upp sin iPhone.
"Säg Twitter!" sa hon och vi log när hon tog ett kort av oss. Hon skrev något på den och satte sig sedan på en stol. Jag och Justin satte på varsin av hennes sida. Jag drog upp min iPhone och tittade på Miley's tweet. "Sötaste kärleksparet ever!" och bilden på oss. Jag fnös, kärlekspar? No way! Det kanske såg ut så, men det var vi verkligen inte. det pep till i telefonen, ett nytt sms från My. "Where are you?" jag skrev snabbt tillbaka "Vid baren with JB och Miley Cyrus!" jag tryckte på skicka. "Whuuut? MC? No way, My kommer noww!" Hon ljög inte direkt, hon kom på bara några få sekunder. Hon satte sig på en stol bredvid mig.
"Har du träffat Selena än?" frågade hon.
"Japp, sen ville jag bara slå henne." svarade jag.
"Varför?"
"Jag och Justin höll varandra i handen när vi skulle in bakom scenen och träna på Overboard. Hon var där, hon sa något ungefär såhär: 'Hej Baby, var har du varit hela kvällen?' tog Justins hand ifrån min och la armarna om honom och försökte sedan kyssa honom. Han backade undan och skällde ut henne typ såhär: 'Kom igen Selena! Kan du sluta med det här nu? Du vet att jag inte känner något längre så ge dig.' Sen slängde hon ur sig något ungefär som detta: 'Är hon bättre än mig? Hon kan ju inte ens sjunga eller något av det som jag kan.' Hon stirrade samtidigt på mig som hon sa det. Faan vad jag hatar henne!" när jag pratade kom tårarna. 
"Du vet att du sjunger bra och att Justin gillar dig mer, mycket mer än henne." sa My och la sin hand på min rygg. Jag nickade och såg att Amber Benson var på scenen och att Under your spell introt kom. Jag reste mig och gick närmare scenen. Ingen följde efter mig. Jag torkade tårarna och gick närmare scenen tills någon stod i vägen eller Selena blockerade vägen för mig.
"Ojdå, Justins nya älskling gråter. Ska du inte springa till honom och be om att bli tröstad?" sa hon fånigt och plutade med underläppen. 
"Du vet inte ett skit mellan mig och Justin. Du kommer föresten aldrig i mellan oss. Så det är bäst att du slutar nu!" sa jag och försökte tränga mig förbi henne, men hon blockerade vägen fortfarande.
"Du ska ingenstans lillan. Ni är inte "världens lyckligaste" om ni tror det, någon av er kommer alltid att såra den andra. Detta kommer inte hålla länge bara så att du ve... Hej Justin!" sa hon och jag kollade bakom mig. När han tittade på mig och såg att jag grät så blev hans blick från misstänksam till mjuk.
"Shawty what is it?" frågade han oroligt. Jag vände mig om kramade honom och han kramade mig tillbaka. Jag släppte honom, tog hans hand och ledde honom till ett ställe där knappt ingen var.
"Jag skulle gå och kolla på när Amber Benson skulle sjunga Under your spell och Selena blockerade vägen för mig. Hon började prata om att jag var din nya lilla älskling och att någon av oss kommer att såra den andra och att detta aldrig kommer att hålla." sa jag.
"Du vet att hon ljuger." sa Justin och la sin han på min kind.
"Jag önskar att jag aldrig kom på idéen med att bjuda henne." sa jag. Justin nickade.
"Ska vi dansa igen?" frågade han. 
"Den bästa danslåten är ju snart slut." sa jag.
"Den nästbästa, är inte Love story bättre?" frågade han. Jag nickade. "Taylor ska uppträda efter Amber, så kom nu." Han tog min hand som om jag var en prinsessa och ledde mig till dansgolvet. Jag la min hand på hans axel och han hans hand på min midja, sen tog han sin andra hand i min. Precis han hade gjorde det så började Love Story.
"You'll be the prince and I'll be the princesse." sjöng jag till introt, även fast det inte passade med melodin just då.
"Prinsessan på isberget som prinsen försöker få där ifrån." sa Justin, jag fattade vad han menade så jag fortsatte.
"Men prinsen vet att prinsessan inte känner sig redo för att lämna isberget." sa jag och flinade.
"Men han kommer aldrig att sluta hoppas." sa han. Sen sa ingen av oss något mer under hela dansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar