Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

lördag 27 augusti 2011

A dream with love Del 19

"Okej." sa han. Jag reste mig och gick med Justin till vardagsrummet. Jag tog fram säsong sex, vi hade tittat ganska mycket på sistone. Jag stoppade i första skivan i DVDn. Vi valde rätt avsnitt och började kolla.Vi tittade på alla avsnitt som var på den skivan och började på nästa skiva. Vi tittade på dom två första avsnittet där sen kom mitt favorit avsnitt. Musikal avsnittet Once More With Feeling. Under your spell och Rest in Peace var mina favoriter så jag sjöng med i båda två eller alla egentligen.
_____________________________________________________________________________________
Dom två veckorna gick fort och innan jag ens hade hunnit med var singeln ute i butikerna. Festen var bestämd och dom flesta som vi hade bjudit skulle komma till och med fler.
Justin och jag var i köpcentret för att jag skulle signera singeln till dom som ville ha. Vi var inne i butiken där jag skulle vara, den hade inte öppnat än men ändå var det en lång kö utanför glasdörrarna.
Jag tänkte tillbaka till Photoshooten då jag vägrade ha smink på mig och dom tyckte att Justin skulle vara med vilket han var.
Jag såg hur dom började öppna glasdörrarna och alla kom in och ställde sig i kö. Jag tittade på Justin som höll en hand på min axel. Justin hade sagt hur jag skulle göra, fråga vad dom heter skriva ungefär 'Till (namn) från Lizzie.' Jag började signera åt alla som var där och många sa att dom följde min blogg.
När jag hade signerat i kanske tre timmar så var min högra hand helt slapp. Festen var ikväll och jag hoppades att min hand skulle bli okej då.
Vi åkte hem och jag bytte kläder och gjorde mig i ordning. När jag var klar så var Justin klar och så gick vi mot hans bil. Jag kände hur hela kroppen skakade för jag var så glad över att träffa alla igen. Vi åkte en stund och Justin fnissade åt mig när jag var så spänd. När väl var framme så rusade jag mot hela klassen och kramade om My och några andra. Alex var där men han gav mig bara några mystiska blickar. Justin kom efter mig och la armarna om mig. Alex gav honom en mördande blick men Justin brydde sig inte. Det var bara klassen som hade kommit än så länge.
Vi gick in i lokalen där det var massa högtalare, en scen, instrument, mikrofon, barer med stolar och en massa andra saker. Det var några där inne som fixade med ljud och en massa kablar. Precis när dom var klara hörde man en massa bilar och fordon där ute.
Jag och Justin gick ut och jag såg Katy Perry, Lady Gaga, Taylor Swift, Usher, Bruno Mars, Miley Cyrus, Demi Lovato, Veronica Maggio!, Chris Brown, Kanye West, Sean Kingston, Jasmine Villegas och Selena Gomez faktiskt. Hon såg inte så gillande ut på mig direkt. Hela Buffy gänget såg jag också, och då menar jag hela. Min nya klass kom också fast dom inte trodde på mig när jag hade berättat om festen. När det såg ut som att alla var här kom det två bilar till. Jag tittade på dom båda två och när dörrarna öppnades på den ena så såg jag vilka det var. Chaz, Ryan, Caitlin, Christian och Pattie. Jag sprang fram till dom och hälsade och kramade dom. Chaz och Ryan hade jag saknat väldigt mycket. Pattie, hon och jag hade umgåtts ganska mycket och hon blev som en andra mamma. Jag tittade mot den andra bilen och dörrarna öppnades och där kom Ellen DeGeneres ut. Justin var redan där och hälsade på henne. Jag gick mot dom med snabba steg.
"Hej du måste vara Lizzie!" sa Ellen.
"Ja, hej." sa jag.
"Kul att träffa dig! Jag har faktiskt en liten överraskning där inne åt dig." sa hon. Överraskning?! Jag hade ju sett hennes "överraskningar" till andra. Selena Gomez fick ju en kudde med Justin Bieber tryck på liksom.
"Kul att träffa dig också." sa jag och log.
Alla gick in och alla hälsade på alla. Dom var väldigt trevliga och det var kul att träffa alla. Alex gav mig och Justin bara mördande blickar.
"Scenen är din." viskade Justin till mig. Jag tittade på honom och nickade. Jag gick upp på scenen och försäkrade mig om att mikrofonen funkade.
"Hej alla." började jag och jag fick alla blickar på mig."Jag är jätteglad för att alla är här, idoler, kompisar, klasskompisar och gamla klasskompisar. Det jag gör nu, är precis det jag vill göra." fortsatte jag och hörde att introt till Love is forever började. Jag tog ett djupt andetag och började sjunga. Alla toner satt bra tror jag.
När jag var klar började alla applådera och vissla. Precis när jag skulle gå ner kom Ellen upp med en maskin som såg lite rolig ut.
"Vänta, min överraskning. En lögnditektor. Du ska ha en grej på fingret och jag ställer frågor. Om du ljuger lyser lampan rött och den låter. Om du säger sanningen lyser lampan grönt." sa hon. Åh, nej. Jag nickade och skrattade samtidigt. Nu stod det stolar och ett bord på scenen och jag satte mig i en av stolarna. Ellen ställde ner maskinen på bordet och satte sig i stolen mitt emot mig. hon gav mig en liten klämma som jag satte fast på fingret.
"Okej, temat är kärlek. Du ska svara vem eller vad och datum." sa hon och startade den. Jag skrattade fortfarande och nickade igen.
"Okej, första pojkvän och ålder?" frågade hon.
"Alex Olsson jag var fjorton år 17 februari." sa jag. Lampan lyste grönt.
"Bra, första kyss?"
"Justin Bieber 18 februari." sa jag. Lampan lyste grönt.
"Herregud..." sa Ellen och jag hörde några skratt från dom andra där nere. "Jaja okej, första dejt?"
"Chaz Somers 19 februari." sa jag oskyldigt. Lampan lyste grönt igen
"Hur många killar har du träffat egentligen på TRE dar?" frågade hon med ett skratt.
"Det var bara dom som jag ehh.. ja du vet." sa jag.
"Okej det var allt om ditt kärleksliv eller?"
"Japp inga mer." sa jag och lampan lyste rött och det lät.
"Ljug inte! Är du ihop med Justin Bieber?" frågade Ellen. Frågan kom som en chock.
"Nej det är vi inte." sa jag. Lampan lyste rött igen.
"Jaså vad är det här?" sa hon och pekade mot skärmarna som fylldes med bilder på mig och Justin när vi kysstes.
"Det där bara hände. Jag ser Justin som bara en kompis." sa jag. Lampan lyste rött igen. "Det är sant!" la jag till.
"Varför lyser den rött då? Justin kom upp hit." sa hon och viftade med ena handen. Det kom ut en ny stol bredvid mig och Justin kom upp på scenen. Han satte sig i den andra stolen och fick en liten sak på hans finger också.
"Justin, ni är alltså ihop? Lizzie du får inte titta på honom." sa Ellen.
"Nej det är vi inte." sa Justin och tittade på bilderna. Lampan lyste rött igen och många skrattade.
"Kan ni bevisa det?" frågade hon. Jag sneglade lite på Justin som var helt tom i blicken. Jag kom på en grej. My.
"Jag kan." sa jag. "My kan du också komma upp hit." My såg lite tveksamt på mig men kom upp. Det kom ut en stol till som My satte sig på.
"Så Lizzie hur ska du bevisa det här?" frågade Ellen. Jag kom och tänka på smsen jag och My hade skickat till varandra. Jag tog upp mobilen i fickan och gick in på mina och Mys sms. Visade jag Mys sms och läste högt ""Lizzie?! Är du och Justin ihop? Har sett både bilder och filmer när kysser varandra. Ni är såå söta ihop. Hälsa!" och mitt svar "Nej nej nej, jag och Justin är inte ihop. Kyssarna bara hände men det blev ingenting. Saknar dig." Jag skulle inte ljuga för min bästa vän." Jag visade upp smsen för Ellen som nickade.
"Okej nu tror jag er, men har ni skickat dom här smsen?" frågade hon my.
"Ja det är sant men är detta ett förhör eller?" sa hon. Ellen svarade inte utan tog bort dom små sakerna från mina och Justins fingrar.
När Katy började sjunga Firework så bjöd Justin upp mig. Vi dansade hela låten tillsammans i lugn och ro, jag fick bara några bitchblickar från Selena. Och Alex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar