Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

tisdag 15 mars 2011

A dream with love Del 1

Jag klev in i klassrummet satte mig på min plats och stängde av iPoden.
"Vem lyssnar du på?" frågade min kompis My. My gillade Justin Bieber men vågade inte erkänna det.
"Justin Bieber." sa jag lugnt.
"Fy vad dåligt." sa hon och vände sid om. Hon log mot mig och jag log tillbaks. Lektionen började. Det enda jag hade i huvudet var Justins konsert ikväll. Jag längtade ihjäl mig. Jag var den enda i klassen som skulle gå. Det var tre personer i klassen som gillade Justin Bieber. Kanske fyra vågade inte erkänna. Vi skulle börja med matte. Tråkigt. Efter matten hade vi engelska glosförhör. Jag hade inte fått ett enda fel någon gång. Min engelska lärare säger att jag är född till att prata engelska. Jag tränade aldrig jätte mycket och jag pratade inte så mycket engelska när det inte var lektion. Efter engelskan var det rast. Alla sprang ut i kapprummet. Jag krockade med Alex. Jag slog min panna i hans axel.
"Aj!" små skrek jag och ramlade på golvet. Jag tittade upp och såg in i hans tegröna ögon. Det hade gått rykten om att var kär i mig för inte så längesen. Jag hade själv varit kär i honom i över ett år.
"Hur gick det?" sa han och hjälpte mig upp.
"Bra fast det gör lite ont i pannan." sa jag. Det var nu jag kände hur ont det gjorde. Det gjorde jätteont. Det brände i ögonen.
"Du gråter." sa han. "Kom." han följde mig in klassrummet. Vi gick till vår lärare Gry.
"Vi krockade." sa han kort. Gry tittade på mig.
"Vill du stanna inne på rasten?" jag nickade och grät.
"Jag går och hämtar ett kylpåse." sa Gry och gick.
"Jag stannar med dig." sa Alex. Vad konstigt, Alex var aldrig såhär snäll. Han kunde vara dryg och kall. Med när vi var ensamma så blev han snäll och en sån kille man vill vara med.
"Okej." jag hade slutat gråta nu. Jag skakade lite som man gjorde när man precis hade gråtit. Eftersom jag var väldigt musik intresserad. Brukade jag lyssna på 7 things med Miley Cyrus. Jag kände igen mig med den. Jag älskade att sjunga. Men jag gör det aldrig inför klassen eftersom några skrattade en gång. Men av alla andra hade jag fått bra kommentarer. Gry kom tillbaka med kylpåsen.
"Jag stannar inne med henne." sa Alex. Gry svarade inte utan bara gav mig kylpåsen. Jag la den på pannan. Gud vad skönt det var. Klockan närmade sig tio över tio och alla kom in.
"Varför fick ni vara inne?" frågade skvallerbyttan Alva.
"Jag slog mig." sa jag.
"Varför fick du vara inne då Alex?" frågade hon kaxigt. Jag var bombsäker på att hon också var kär i honom.
"Jag orkade inte vara ute." sa han och ryckte på axlarna. Jag fattade ingenting. Sure, han var Alex han gör så men elakt var det. Jag tittade på honom med en sårad blick. Han tittade mig och jag tittade snabbt bort. Jag fattar inte varför han gjorde såhär. Jag citerade några menningar från 7 things.
"And the 7th thing I hate the most that you do, you make me love you."
Gud vad förbannad jag blev på honom. Jag ville aldrig mer titta på honom. Men på ett sätt var jag beroende av honom. Ett sätt man inte kunde bli av med.
________________________________________
Första historian KOMMENTERA

1 kommentar: