Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

fredag 25 mars 2011

A dream with love del 6



Jag skulle kunna göra vad som helst för att fortsätta drömma den drömmen. Jag tittade på mobilen hur mycket klockan var. Halv nio, Justin sov fortfarande mamma också verkade det som.
__________________________________________________________________ Jag låg kvar i sängen och tänkte på Alex. Jag kom på att jag skulle rida idag. Klockan två började ridningen.Min dörr sköts upp lite av min katt Lollipop. Lollipop gick precis mot Justin.
"Lollipop, kom hit." viskade jag mot honom så att han inte skulle väcka Justin. Han lyssnade inte utan började spinna och klättra upp på Justin. Justin vaknade inte men när Lollipop började buffa i ansiktet på hon började han vakna.
"Har du katt?" frågade han. Jag fnissade lite.
"Godmorgon och ja, det har jag." sa jag. Justin började klappa Lollipop.
"Vad heter....?" frågade Justin.
"HAN heter Lollipop, jag ska rida idag vill du följa med?" frågade jag Justin.
"Okej bara jag slipper sitta på en." små skrattade han. Jag gick upp och tog bort Lollipop från Justin.
"Nee, jag gillar honom." fortsatte han och gjorde puppyface
"Han gillar dig också. Men nu vill jag gå upp." sa jag bestämt. "Du också."
"Jaja." Justin klev upp och jag gick ut i vardagsrummet. Justin följde efter han såg väldigt trött ut.
"När fyller du år?" frågade han.
"Jag fyllde år i förrgår. Jag fick konsert biljetterna i present." sa jag.
"Varför sa du inget då skulle ha fått en present igår av mig." sa han hopplöst
."Det fick jag ju, skivkontrakt." sa jag.
"Det hade du fått i alla fall." sa han. "Säg nåt du önskade dig men inte fick."
"Purple glasses till Never say never." sa jag och tittade rakt fram. Jag tog fram bröd och lite annat som man vi kunde äta. När jag var klar gick jag och väckte mamma. Efter frukosten kollade vi på tv. Lollipop var på Justin hela tiden och Justin verkade gilla honom väldigt mycket. Jag gick in på mitt rum och började packa mina rid saker. Efter att jag var klar började jag klä på mig. När jag höll på att ta på mig byxorna kom Justin in. Han blev röd i ansiktet och mumlade förlåt. Jag blev generad och när han stängde dörren så tog jag snabbt på mig byxorna. Jag gick ut och Justin gick och började klä på sig vad jag trodde. Han kom ut efter sju minuter och gav mig ett par lila glasögon. Det stod Never Say Never 3D på sidan.
"Det är inte 3D glasögon men det är solglasögon. Det gör inget va?" sa han lite försiktigt. Jag tog på mig dom.
"Nej jag älskar dom. Tack!" sa jag. Han log.
"Kul att du gillar dom!" sa han. Klockan var kvart över tio. Jag levde början av min stora dröm. En dröm som alla andra tjejer ville leva. Att just Justin Bieber upptäckte mig var ännu mer fantastiskt. Jag började nynna på When I Look At You. Sen började jag tänka på att jag och Alex aldrig mer skulle se varandra igen. Goodbye med Miley passade ganska bra. Tanken att jag aldrig skulle se igen Alex gjorde mig gråtfärdig. 'Nej det kommer aldrig att hända' intalade jag mig själv men det hjälpte inte.
"Justin, när vi flyttar till Atlanta kommer jag att åka till Sverige och hälsa på mina kompisar och släktingar någon gång?" frågade jag.
"Ja absolut någon gång då och då." sa han självsäkert.
"Bra, jag blev lite orolig över My och klasskompisarna och vissa av killarna." sa jag.
"Vilka killar finns på topp tre listan då?" undrade han nyfiket.
" 1. Alex, han är det bästa. 2. Du, du är så himla bra du med. 3. Jag kommer inte på någon nu."
"Vem är Alex då. Hur kan han vara bättre än mig då?"
"Alex är en kille i min klass som jag har varit kär i snart två år. Han kanske är så snäll alltid men när vi är ensamma blir han som en annan person. Trevlig, snäll och omtänksam. Han har börjat bli så nu när andra är med vilket jag gillar. Jag tycker att jag passar in i låten 7 things med Miley Cyrus." sa jag.

"Det gör du verkligen. Alex verkar som en bra kille då och då." sa Justin. Justin var en kille jag kunde berätta allt för det visste jag redan nu.

_________________________________________

When I Look At You och Goodbye finns på iPoden till höger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar