Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

fredag 18 mars 2011

A dream with love Del 3

"Hej det är Justin jag är här nu." hörde jag i port telefonen.
"Okej jag släpper in dig." sa jag och tryckte på knappen. Jag tittade ut genom fönstret mot gården. Det var cirka fem paparazzias på gården och några tjejer. Gud vad jag längtade tills han var här uppe.
_________________________________________________________________
Han kom upp till min lägenhet. Vi hälsade och mamma hälsade på honom. Han hade med sig Scooter och Usher. Jag hälsade på dom också.
"Kom in." sa jag. Dom följde efter mig in i köket. Vi satte oss runt bordet. De pratade om allting och om villkoren och det sämsta, jag måste flytta till Atlanta jag med. Jag ville inte men skulle göra det för min karriär. Jag skrev på och mamma fick också göra det som ansvarig.
"Vi åker på tisdag så packa era saker." sa Justin.
"Jag får följa med va?" frågade mamma.
"Ja hon måste ha någon ansvarig för henne." sa Scooter med allvarlig röst. Justin sova över hos oss tills vi skulle åka fattar inte varför men coolt var det. En av dom största pop stjärnorna skulle sova i min bäddsoffa. Jag skulle fråga om han ville följa med till skolan på måndag. Ingen skulle tro mig utan bevis. Mamma hade låtit Justin sova på mitt rum. Jag kände ju inte ens honom! Precis när Usher, Scooter och Justin hade gått ringde My på vi bor grannar. Justin skulle hämta sin väska på hotellet. My kom in på mitt rum.
"My du fattar inte, Justin Bieber ska sova på mitt rum. Jag har skivkontrakt och min dröm går i uppfyllelse!" sa jag eller nästan skrek jag.
"Det är den 15 febriari idag inte den 1 april." sa hon lugnt.
"Men jag menar det han kommer om en och en halv timme snälla stanna?" bad jag.
"Jaja." sa My. Vi tittade på Buffy the vampire slayer i en och en halv timme sen ringde det på dörren. Vi båda sprang dit och öppnade. Där stod Justin. Jag såg att My ville hoppa av glädje.
"Presentera mig." viskade hon på svenska.
"Hej igen detta är min kompis My hon är också ett fan av dig." sa jag och pekade på My. Han tog av sig skorna och gick mot My. Det såg ut som hon skulle svimma.
"Hej My trevligt att träffas!" sa han och sträckte fram sin hand. hon tog det med sin darriga hand.

1 kommentar: