Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

måndag 21 mars 2011

A dream with love Del 5

"Justin vill du följa med mig till skolan på måndag? Ingen tror mig utan bevis.""Kanske det kanske." sa han hemlighetsfullt. En chans var det att han gjorde det jippi. Han var fortfarande min idol fast jag kände honom lite grann.
________________________________________________________________________________________________

Vi var framme vid Nordstan. Vi gick in och jag kände några blickar på mig. Det kom fram några tjejer och ville ha autograf. De fick det och vi gick in på H&M. Jag hittad lite kläder och Justin med. My ville gå in på Lindex så vi gick in där. My hittade ett linne och ett par byxor. Hon gick in i provrummet och när hon kom ut så såg vi att linnet och byxorna passade henne helt perfekt.
"Snyggt!" sa Justin och gjorde tummen upp.
"Tack!" sa My och fnittrade lite. Hon gick in igen och jag viskade till Justin.
"Hon är starstruck." jag knuffade till honom med armbågen.
"Jag vet, det märks." sa han tillbaka. My kom ut och gick till kassan. Vi gick sedan till ett kafé. Vi köpte ficka. Eller Justin köpte, att han skulle betala var han medveten om men jag ville inte det. Jag ville betala min egen fika.
"Du kommer bli miljonär, du kan betala igen det sen."sa han.
"Vadå miljonär?" sa jag.
"Din röst." sa han bara. My verkade inte fatta. Men det struntade jag i just nu.
"Berätta lite om dig själv." sa Justin till mig.
"Jag heter My och är snart elva år. Jag bor granne med Lizzie och fyller år den första maj." sa My snabbt.
"Han frågade mig." sa jag så inte Justin skulle förstå.
"Ni ska ju bo i Atlanta i många år du kan ju berätta om dig själv." sa hon. Jag suckade och himlade med ögonen. Jag bet i min muffins och lyssnade på Mys pladder. Jag tröttnade och började leka med en servett. Sen när jag hade rivit söner den så skrapade jag bort mitt nagellack. Jag åt upp min muffins för att inte verka otacksam.
"Sen så visste alla att..." sa My.
"Ska vi inte gå nu?" avbröt jag My.
"Okej." sa Justin. Vi reste oss upp och satte på oss ytterkläderna. "Det är kallt i Sverige." sa Justin.
"Kanske för att det ligger åt norr." sa jag och log. Han log tillbaka. Då gjorde han nåt som jag hade drömt om hela tiden, kramade mig. Som en vän kramade han mig jag kramade tillbaka och tittade My hon såg svartsjuk ut. Vi åkte hem och My fick gå ner till sig för att vi skulle packa lite grann. Vi skulle ha kvar lägenheten fast vi inte skulle bo där. Det blev snabbt sent och jag skulle sova. Klockan var kvart över elva. När jag hade borstat tänderna och tagit på mig pyjamasen så var Justin uppe med mamma. Han skulle gå och lägga sig snart sa han bara. Jag tog iPoden och satte på Miley Cyrus. Jag började med Breakout sedan 7 things. När halva låten hade gått kom Justin in.
"Vad lyssnar du på?" frågade han.
"Miley Cyrus." sa jag.
"Hon är bra. Skulle du vilja träffa henne?" undrarde han. "Jag typ känner henne."
"Ja jätte gärna." sa jag. Jag blundade och försökte konsentrera mig på musiken. Jag hörde hur Justin la sig ner på bäddsoffan. Jag stängde av iPoden och la den på nattduksbordet. Jag somnade fort. Den natten drömde jag om Alex. Han kom närmare och närmare mig. När han var en cm ifrån mig vaknade jag. Jag skulle kunna göra vad som helst för att fortsätta drömma den drömmen. Jag tittade på mobilen hur mycket klockan var. Halv nio, Justin sov fortfarande mamma också verkade det som.

1 kommentar: