Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

lördag 19 mars 2011

A dream with love Del 4

SPÅRVAGN!!!
"Hej igen detta är min kompis My hon är också ett fan av dig." sa jag och pekade på My. Han tog av sig skorna och gick mot My. Det såg ut som hon skulle svimma."Hej My trevligt att träffas!" sa han och sträckte fram sin hand. Hon tog den med sin darriga hand.
________________________________________________________________________________________________

"Tror du mig nu då?" sa jag. Jag visste att Justin inte förstod vad jag sa. Hon nickade. "Så, Justin vad vill du göra här i Sverige?" frågade jag och vände mitt ansikte mot honom.
"Gå på stan, vi behöver ju lära känna varandra. Vill du också följa med My?" Han tittade först mot mig och sen på My. Hon nickade hysteriskt.
"Mamma jag Justin och My går ut på stan." sa jag och plockade på mig 400 hundra kronor. Jag började klä på mig jacka och skor. Justin tog bara på sig skor eftersom han redan var på klädd. När vi hade klätt på oss gick vi ner till My som skulle hämta pengar och klä på sig. Det tog My cirka 2 minuter för henne att göra sig färdig. Hon var så ivrig. Vi skulle till Nordstan dit skulle vi åka spårvagn. När vi kom ner till hållplatsen pekade Justin på en spårvagn och frågade:
"Vad är det där för något?!" My fnissade samtidigt han sa det.
"En spårvagn. Vi åker sånt i Göteborg. Fast vi har ju bussar också." små fnissar My. Det var några tjejer som fnissade runt oss och sa typ: 'Herregud det är Justin Bieber!'
"Du borde prata med dom tjejerna." sa jag.
"Vad säger dom för något då? Jag hör men fattar inte.
"Men bara prata med dem!" sa jag. Justin började gå bort mot dem.

Justins perspektiv

Tjejerna började fnittra jag var säkra på att dom var fans.
"Hej!" sa jag och vinkade mot dom. De blev helt stumma. Sedan började dom små skrika. De tog fram varsin kamera eller mobil.
"Får vi ta några grupp bilder med dig?" frågade en tjej ivrigt. Jag nickade och ställde mig bredvid henne. De andra tog bilder på oss. Vi hann inte för att en "spårvagn" kom och Lizzie vinkade att jag skulle komma.

Lizzies perspektiv

Sexans spårvagn kom och jag vinkade till Justin att han skulle komma. Han kom och vi gick på. Jag stämplade åt mig och visade Justin hur man skickade en SMS biljett. Han fick ett SMS tillbaka på svenska. När han fick det såg han ut som ett frågetecken.
"Vad står det här?" frågade han mig.
"Att du har betalat." sa jag kort och tittade på My hon var verkligen lycklig över detta. "Justin vill du följa med mig till skolan på måndag? Ingen tror mig utan bevis."
"Kanske det kanske." sa han hemlighetsfullt. En chans var det att han gjorde det jippi. Han var fortfarande min idol fast jag kände honom lite grann.

1 kommentar:

  1. Måste jag säga mer än...
    DINA HISTORIER ÄGER ELISENN!!!!<3

    SvaraRadera