Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

måndag 1 augusti 2011

A dream with love Del 14




"Jag vet inte. Blir dom inte arga om vi slänger den?" sa jag.
"Antagligen. Vi kan ju bränna den." sa han. Jag nickade och vi gick till vasken. Justin tog med sig tidningen och ett par tändstickor. Han la tidningen i vasken och tände på. Jag tittade på oss. Där stod vi och kysstes medan vi samtidigt brann.
______________________________________________________________________________________
Det kändes bra att se bilden bli till aska. Bara ett problem kvar, Internet. Det skulle vi inte komma undan med.
"Godmorgon! Vad gör ni?" vi vände oss snabbt om. Chaz.
"Godmorgon, ehh ingenting." sa Justin. Jag nickade hastigt.
"Ingenting." instämde jag. "Jag måste göra en ehh sak." jag gav en blick till Chaz. Jag gick till sovrummet där jag och Justin hade sovit. Jag tog upp telefonen och såg att jag hade fått ett nytt medelande från Alex. "Vem är den nya killen som är bättre än mig?! Lizzie jag gör slut och du vill bli ihop igen. Sen tar det en dag och du har en annan. Du är ju fan inte klok!" Jag svarade inte utan bara stängde ner det. Jag tittade upp och såg att Chaz stod i dörr öppningen.
"Vad gjorde du och Justin?" frågade han lugnt.
"Lova att inte bli arg okej? Igår innan vi träffades så kysstes jag och Justin och igen innan du frågade om en dejt. Jag har inga känslor för Justin det bara blev så. Varje gång vi kysstes kom det paparazzis och tog bilder så vi var på första sidan av tidningen som vi eldade upp i vasken." sa jag.
"Okej, lova att du inte gör det igen. Jag blir inte arg därför att det var innan jag ehh du vet." sa han.
"Tack Chaz. Jag längtar tills ikväll det gör jag jättemycket. Jag lovar att aldrig göra det igen." sa jag. Han kramade mig.
"Jag med." sa han sen gick han. Jag satte mig på sängen och log. Det kurrade till i magen och jag hade helt glömt bort frukost eller lunch vid denna tiden. Jag gick till köket där Chaz och Justin var.
"Vill du ha smoothie?" frågade Justin.
"Gärna!" sa jag. Han tog fram vaniljyoghurt, hallon, blåbär, jordgubbar och björnbär.
"Vill du också ha Chaz?" ropade Justin eftersom att han hade satt på Tvn.
"Okej!" ropade han tillbaka. Justin stoppade allt i en mixer och mixade. Efter någon minut var allt en slät, lila smoothie. Justin hällde upp allt i tre glas och stoppade i två sugrör i varje. Jag tog två glas och gick mot bordet. Justin tog det sista och följde efter mig. Jag ställde ner glaset på bordet och Chaz kom och tog ett. Justin kom och ställde ner det sista och satte sig bredvid mig. Jag drack lite. Det var ganska surt. Chaz och Justin drack också. Chaz gjorde en grimas.
"Bieber vad är detta för något surt skämt?" sa han. Justin fnös.
"Jag hämtar socker!" sa Justin och gick till köket. Jag fnissade lite och Chaz hängde på. Justin kom tillbaka med en burk socker. Han hällde i lite och gav den till mig. Jag tog ungefär lika mycket och gav den till Chaz. Han tog den och började hälla upp.
"Jag ska iväg vid tre men kommer tillbaka en snabbis vid sju och åker snabbt igen." sa han medans han hällde upp sockret. Sockret bara öste ner och han koncentrerade sig inte på det.
"Chaz, sockret." sa jag. Han tittade på det och stoppade det direkt. Jag skrattade, Justin med. Han drack lite.
"Gott!" sa han och jag och Justin skrattade ännu mer. Jag drack lite av mig och den smakade bättre.
"Godmorgon!" sa en röst bakom oss. Vi vände oss om och där stod Caitlin.
"Godmorgon!" sa vi i kör.
"Kul att ni sparade lite till mig!" sa hon lite små surt.
"Jag kan göra mer." sa Justin och reste sig.
"Glöm inte sockret! Annars kommer hon att bli sur också." sa Chaz. Både Caitlin och Justin räckte ut tungan åt honom. Chaz flinade mot dom. Jag hörde hur kylskåpet öppnades och att någon tog ut grejer från det. Sen mixades allt. Efter en stund kom dom tillbaka och Caitlin hade ett glas i handen. Hon satte sig bredvid Chaz och började dricka. Jag kom på att jag inte hade några bra kläder till dejten ikväll.
"Caitlin, skulle du vilja följa med mig och shoppa idag? Jag vet ju inte vilka dom bra affärerna är." sa jag. Jag såg hur hon sken upp.
"Absolut! Vi kan väl åka vid tre?" sa hon.
"Okej!" sa jag. Jag drack upp resten av smoothien och tog mitt glas. Jag gick till köket och stoppade in glaset i diskmaskinen. Sedan gick jag till mitt och Justins sovrum. Jag tittade i min väska som var tom. Justin hade packat upp allt och lagt i en garderob. Jag tog fram ett par jeans, en t-shirt, underkläder, munktröja, shampoo, balsam, tvål, deo och en bodylotion. Jag tog allt i famnen och tittade på klockan. 13.33. Jag gick in i badrummet och låste dörren. Jag satte på vattnet i duschen och klädde av mig. Jag gick in i duschen och lät det varma vattnet spola över mig. Jag slappnade av och tänkte på dejten ikväll.

Klockan tre

"Lizzie ska vi åka nu?" ropade Caitlin från hallen.
"Jag kommer!" ropade jag tillbaka. Jag sprang mot hallen och tog på mig mina Converse. Hon väntade på mig. Vi gick mot hennes bil. Det ösregnade ute. Vi satte oss i hennes bil och hon startade den.
"När kommer dina föräldrar hem?" frågade jag. Dom kan ju inte ha huset själva.
"Dom är på semester i Australien och kommer hem om en vecka." sa hon. "Berätta om dig själv. Chaz delade ju inte med sig av dig igår." Jag började berätta samma saker som jag hade berättat för Chaz. Om allt men inte om Alex. När jag var klar så var vi framme vid ett stort köpcenter. Vi klev ut i bilen och Caitlin låste den. Hon drog med mig till en massa affärer.
"Vad är du ute efter?" frågade hon.
"Något fint man kan ha på en dejt om inte är klänning." sa jag men ångrade mig direkt över att jag hade sagt dejt.
"Vem ska du dejta?" frågade hon. Typiskt.
"Caitlin kan du hålla en hemlighet?" sa jag och tittade henne rakt i ögonen.
"Ja det kan jag." sa hon.
"Lova."
"Jag lovar."
"Chaz bjöd ut mig igår. Jag ville berätta för Justin för att jag tror att han gillar mig och om jag berättar för allaer andra känns det dumt att frysa ut honom." sa jag.
"Jag fattar, men du och Chaz passar tycker jag. Vad kul för er!" sa hon och kramade mig.
"Tack!" sa jag och kramade tillbaka. Hon gick mot en butik och jag följde efter. Vi gick in dit och hon började ivrigt tittade efter något fint. Jag letade lite här och där. Jag hittade ingenting. Plötsligt petade någon på min rygg. Jag vände mig om där stod Caitlin. Hon höll upp en vit klänning med spets.
"Jag vet att du sa inte klänning. Men denna var rätt fin!" sa hon. Hon hade rätt den var fin.
"Det är snygg." sa jag. "Var finns provrummen?" Hon pekade mot ett ställe. Jag gick dit med henne efter mig. Jag gick till ett ledigt rum, drog för draperiet och satte på mig den. Den passade perfekt. Jag gick runt och gjorde ett catwalk för Caitlin.
"Jag älskar den." sa jag och snurrade.
"Du passar i den." sa hon.
"Jag tar den." sa jag och gick in i provrummet i gen. Jag tog på mina vanliga kläder och gick till kassan och betalade den. Samtidigt jag betalade så pratade jag med Caitlin.
"Detta är första gången sedan jag och Justin träffades för första gången jag får betala själv. Han envisades med att betala alltid." sa jag.
"Likt honom." sa hon. Jag tog kassen med klänningen och gick med Caitlin. Det regnade fortfarande. Vi satte oss i hennes bil. Hon satte på radion. Det var nyheter och jag hörde en kvinnoröst säga:"Igår syntes Justin Bieber med den nya tjejen Lizzie när dom kysstes TVÅ gånger. En film och flera bilder på dom finns utspridda på internet. Vad ska vi tro om detta?" Dom fortsatte prata om det men jag ignorerade det.
"Vet Chaz?" frågade Caitlin.
"Vi gjorde det en gång innan jag träffade Chaz och en gång innan han bjöd ut mig, men ja, han vet. Han blev inte arg." sa jag.
"Selena då?" frågade hon.
"Jag vet inte om Justin har pratat med henne." sa jag.
"Chaz är en bra kille, svik honom inte." sa hon. Det skulle jag inte eller ville. Jag skakade på huvudet. Jag bytte kanal på radion och där spelades Baby. Jag satt och lyssnade. Sen kom Avril Lavigne med Girlfriend. Sen några andra låtar som jag inte visste vilka det var. Det var tyst på vägen hem. När vi var hemma så tog jag min kasse och gick in. Justin stod i hallen.
"Hittade ni något?" frågade han.
"Lizzie hittade en snygg ehh tröja!" sa Caitlin. Jag gav henne en tacksam blick. Vi tog av oss skorna och gick in. Jag gick till mitt och Justins sovrum och la in klänning längst in i garderoben. Jag tittade på klockan, halv fem. Jag satte mig på sängen och tänkte igenom allt som hade hänt på tre dagar. Första pojkvännen, första kyss med en annan kille, första dejten med en annan kille. Jag flätade in händerna i håret och tittade på mina knän. Det brände utan anledning i ögonen och tårarna började forsa ner. Jag kände hur någon satte sig bredvid mig i sängen och la armen om mig. Jag kände igen doften, Justin. Jag lutade huvudet mot honom.
"Vad är det Lizzie?" sa han mjukt. Jag visste inte vad jag skulle svara så jag fick ljuga.
"Hemlängtan." sa jag. Jag hade väldigt lätt för att få hemlängtan. Men jag hade inte haft det någon gång när vi hade varit här. Jag trivdes jättebra här nästan bättre än hemma.
"Jag öppen att prata med. Jag kommer lyssna på allt du säger och försöka förstå allt." sa han och fortsatte att hålla om mig. Tårarna rann mer och mer.
"Justin kan du lova en sak?" frågade jag.
"Vad som helst."
"Lova mig att aldrig försvinna, ta alltid med dig mig vad du än åker eller går. Låt mig aldrig gå heller. Säger jag att jag går och kommer aldrig tillbaka så stoppa mig. Följ alltid med mig. Lämna mig aldrig ensam. Lämna mig aldrig utan dig." sa jag medan tårarna forsade ner.
"Jag lovar, jag lovar att hålla löftet och jag lovar att jag lovar." sa han. Jag log, han kommer aldrig att svika mig det visste jag. Vi satt där helt tysta ett tag, jag lutad mot honom och med honom hållande om mig. Tårarna sluta rinna och jag blundade. Vi satt där i kanske en timma. Det var så härligt att ha Justin bredvid mig, tröstande. Jag kom på en sak.
"Justin bor inte Chaz och Ryan i Stratford?" frågade jag.
"Jo dom åker hem om en och en halv vecka." sa han.
"Okej." sa jag. Om det händer något mellan mig och Chaz så blir det väl mer tårar då. "När börjar jag i skolan?"
"Nästa vecka. Jag lyckades fixa in dig i Caitlins klass." sa han.
"Tack Justin, det hade du inte behövt göra." sa jag.
"Jag gör vad som helst för dig." sa han. "Lizzie jag vill att du ska veta något, jag vet inte hur jag ska säga det men, jag tror att jag är kär i dig." orden kom som en kniv i magen. Jag blev helt ordlös tills jag kom på nåt att säga.
"Justin, jag älskar dig men inte på det sättet. Jag vill helst vara kompis med dig. Kyssarna, jag vet inte varför det hände men jag har inga sådana känslor för dig." sa jag försiktigt. Han nickade.
"Okej, jag ville bara att du skulle veta." sa han. Han fortsatte att hålla om mig. Han tog det bra som tur var. Nu kunde jag verkligen inte berätta om mig och Chaz fast det var rätt att göra det. Men jag måste.
"Justin, jag visste ju inte att du gillade mig på det sättet så Chaz bjöd ut mig och jag sa ja. Så vi ska ha en dejt ikväll. Men du kommer alltid att vara halva mitt hjärta." sa jag. Jag ljög lite för att jag hade ju tankar om att jag trodde att han gillade mig. Han tittade på mig.
"Jag vill bara att du ska vara lycklig och det verkar du vara med honom så ha så kul ikväll." sa han och log. Jag log tillbaka.
"Hur mycket är klockan?" frågade jag.
"Halv sju." sa han.
"Chaz kommer och hämtar mig om en halv timme. Jag måste göra mig i ordning nu." sa jag och började rota i garderoben efter klänningen. Jag gav Justin en blick och han vände bort huvudet. Jag tog på mig klänningen. Jag fick inte upp blixtlåset på klänningen så jag fick fråga Justin om hjälp.
"Justin kan du hjälpa mig?" frågade jag honom och höll upp klänningen. Jag hörde hans fotsteg mot mig. Han flyttade undan mitt hår så att det inte skulle fastna. Han drog upp det långsamt men försiktigt.
"tack." sa jag och vände mig om. Jag kramade om honom och blundade hårt. Han kramade tillbaka. Jag gick till toaletten och borstade tänderna. När jag var klar var klockan kvart i sju. Jag gick till vardagsrummet och satte på tvn. Det någon långfilm på någon kanal. Jag tittade på den och efter fem minuter kom Ryan och tittade också. Han tog upp fjärrkontrollen.
"Är det okej om jag ändrar kanal?" frågade han.
"Javisst!" sa jag och nickade. Jag var inte direkt inne i filmen. Han satte på något annat program som jag inte fattade något av. Vi tittade på tills en bil tutade utanför. Jag tittade ut, Chaz's bil. Jag gick ut i hallen och tog på mig skorna.
"Hejdå!" ropade jag och fick ett hejdå från Justin. Jag gick ut genom dörren och klev in i Chaz bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar