Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

måndag 15 augusti 2011

A dream with love Del 16



Jag tittade på Justin. "Vad drömde du?" frågade han. Jag tänkte efter. Jag var i ett mörkt rum. Helt ensam, men efter en stund kom Justin bakom mig. Han gick förbi mig som om jag inte fanns. Han gick ut i mörkret. "Nej Justin. Nej gå inte nej nej nej nej." hade jag ropat. Då hade han bara vänt sig om och hånlett mot mig. Sen hade det riktiga Justin väckt mig.
___________________________________________________________________________________

"Feberdröm." svarade jag.
"Gick jag ifrån dig?" frågade han. Hur visste han det?
"Hur visste du det?" frågade jag och försökte sätta mig upp men det gick inte. Min kropp var helt slapp och jag frös.
"Du pratade i sömnen." sa han.
"Är det sant? Vad sa jag?" min röst var krasslig som en kråka och halsen brände som bara den när jag pratade.
"Typ såhär, 'Nej Justin Gå inte nej nej nej nej.' Låter det bekant?" jag nickade. "Hur mår du nu?"
"Skit, halsen bränner hela tiden särskilt när jag pratar. Huvudet bultar som om jag hade bomb där inne och så fryser jag."
"Ska jag gå och hämta tabletter och några filtar?" frågade han mjukt. Jag nickade igen. Han reste sig upp och gick ut ur rummet. Han kom snart tillbaka men filtar, ett glass vatten och ett blått packet. Han satte ner filtarna och vattnet och började öppna packet. När han hade fått upp det så tryckte han ut en vit tablett och la den bredvid vattnet. Jag reste mig upp långsamt och det värkte i hela kroppen. Jag tog tabletten i ena handen och glaset i den andra. Jag lade in tabletten i munnen och drack vattnet fort. När jag hade gjort det hade Justin redan hunnit lägga över alla filtar på mig. Jag log tacksamt.
"Jag gör allt för dig, baby." sa han. Baby? Sa han baby?
"Baby?" frågade jag förvånat.
"Oj då, förlåt."
"Nej nej, det är okej du får kalla mig det." sa jag. 'Baby?' tänkte jag och log. Jag hade länge velat att han skulle kalla mig 'baby'. Justin släckte lampan och la sig ner i sängen igen.
"Godnatt igen då baby." sa Justin.
"Godnatt igen ehh.. Bieberfever." sa jag.
"Jaså det är Bieberfever du har. Det som kan bota dig är ju att jag försvinner." sa han och började resa sig upp. Jag ryckte tag i hans arm.
"Nej nej nej gå inte!"sa jag. Han skrattade lite.
"Du vet att jag aldrig skulle gå ifrån dig." sa han och la sig ner igen. "Aldrig någonsin. Jag lovade ju det till och med mer än så." Jag log igen och flyttade mig närmare honom. Jag blundade och slappnade av. Huvudet värkte fortfarande och halsen brände. Jag somnade fort och drömde ingenting.

Jag vaknade och jag kände mig yr. Halsen och huvudet gjorde fortfarande ont. Jag tog telefonen och tittade på klockan 10:56. Justin sov fortfarande. Jag gick upp ur sängen. Hela kroppen värkte. Jag gick till garderoben och tog fram ett linne och ett par mjukisbyxor. Jag bytte om och gick till vardagsrummet. Ingen var uppe. Jag satte på tvn och började titta på något program som jag inte visste vad det handlade om. Jag la mig ner i soffan.

Justin's perspektiv

Jag vaknade fort och tittade bredvid mig. Lizzie hade gått upp. Jag reste mig upp och tog på mig ett par mjukisbyxor. Jag gick ut till vardagsrummet och där låg Lizzie på soffan. Jag satte mig bredvid henne där hon låg.
"Godmorgon." sa jag. Lizzie svarade inte utan la sitt huvud i mitt knä och jag smekte henne på håret. De kändes som att det brann på mig där hon låg. Stackars henne. Jag tittade på tvn, jag visste inte vad hon hade satt på för något men jag tittade på. Efter en stund hörde jag att Lizzie hade somnat så jag bytte kanal. Det var inget roligt på tv så jag tog upp min telefon och gick in på twitter. Jag tog en bild på Lizzie och la in den i mitt tweet. "Someone dont feel so good, #getwelllizzie." skrev jag och tryckte på tweet. Jag gick in på olika beliebers twitter och läste i kanske fem minuter. Sen gick jag tillbaka till min twitter och kollade vilka som hade svarat på det. Det var lite blandat med mycket "Aww #getwelllizzie." och några ville veta mer om henne. Jag la ner telefonen igen och koncentrerade mig på Lizzie fast hon sov.
"Godmorgon." sa Caitlin. Jag tittade upp.
"Godmorgon." sa jag.
"Vad är det med Lizzie?" frågade hon och satte sig ner på den sidan där inte Lizzie låg.
"Hon är sjuk." sa jag. "Hög feber, hon säger även att hon har ont i huvudet och i halsen." när jag sa det började hon röra sig hon vände sig om mot mig och vände på huvudet och tittade på mig sen på Caitlin. Hon satte sig upp och jag såg hur glansiga hennes ögon var.
"Godmorgon igen." sa hon hest.
"Godmorgon baby." sa jag till henne.
"Godmorgon hur mår du?" frågade Caitlin.
"Skit." sa hon. Caitlin kände på hennes panna.
"Aww, du är kokhet." sa Caitlin med en mjuk röst. Jag fortsatte att smeka henne över håret.
"Vad vill du ha till frukost?" frågade jag henne.
"Jag kan fixa frukost själv." sa hon och försökte resa sig upp. Det gick inte så bra för henne såg det ut som om hon hade ont.
"Nej, sätt dig ner igen, jag fixar." sa jag. "Vad vill du ha?"
"Yoghurt tack, men inte så mycket." sa hon. Jag nickade och blinkade med ena ögat. Hon log mot mig. Jag gick ut i köket, tog fram en djuptalrik och öppnade kylskåpet. Dom hade två olika yoghurt sorter, en naturell och en med hallon. Jag plockade fram den med hallon smaken och hällde upp lite i skålen. Sen tog jag fram en sked och la i skålen. Jag tog med mig skålen ut till Lizzie som satt upp i soffan.
"Här." sa jag och räckte henne skålen.
"Tack så mycket Justin." sa hon och tog emot skålen.
"No problems." sa jag. Jag gick ut till köket och tog fram två mackor och smör. Jag bredde snabbt på smöret på dom och la dom på en tallrik. Sen gick jag ut till Lizzie och satte mig med henne. Jag åt upp mackorna snabbt och gick in på twitter igen. Jag tittade vad som var TT och högst upp stod det #getwelllizzie!
"Aww." sa jag tyst.
"Vad?" frågade Lizzie. Jag visade henne telefonen och pekade på TT.
"Awww. Twittrade du det först?" frågade hon. Jag nickade. "I love you." fortsatte hon och kramade om mig.
"Love you to." sa jag och kramade henne tillbaka."Forever." la jag till och hon kramade mig ännu hårdare. Hon släppte mig efter en stund och fortsatte att äta. När hon var klar så ställde hon tallriken på bordet och tiitade på mig.
"Jag går till sovrummet." sa hon och tog tallriken och gick iväg. jag följe efter henne och kom på att jag måste åka in till stan idag. Jag gick till vårt sovrum där Lizzie var och höll på med sin telefon.


Lizzies perspektiv


J
Justin kom in i rummet och satte sig bredvid mig på sängen. Jag hade tagit upp min telefon ochgick in på sms. Det var dags att svara på Alexs sms. Jag började skriva: "Det var en dejt med en annan kille. Vem det var behöver inte du bry dig om. Det blev ingenting mellan oss men jag vill ändå göra slut." Sen öppnade jag ett nytt sms från My. "Lizzie?! Är du och Justin ihop? Har sett både bilder och filmer när kysser varandra. Ni är såå söta ihop. Hälsa!" Jag skrev tillbaka. "Nej nej nej, jag och Justin är inte ihop. Kyssarna bara hände men det blev ingenting. Saknar dig." Jag tryckte på skicka och la sedan ner telefonen. Jag mådde fortfarande uselt. Jag la mig ner på sängen och blundade. Jag kände hur någon la sig ner i sängen med och drog mig tätt intill sig. Ett par varma läppar kom mot min hårbotten och stannade där i några sekunder. Jag log och tryckte mig närmare Justin. Han höll sina armar om mig precis där skulderbladen slutade. Jag fortsatte att blunda och efter någon minut somnade jag.


Jag vaknade långsamt och min ögonlock ville inte öppnas helt. Jag satte mig upp för att se om Justin var kvar. Det var han inte, men det låg en lapp på hans kudde. Jag vecklade upp den och läste. "Hej Shawty, hoppas att du inte vaknar. Jag är på stan för att fixa ett par saker. Jag kommer snart tillbaka. Dom andra har vaknat nu så du kan gå till dom om du vill ha sällskap eller sova vidare. Eller gör vad du vill egentligen. Vi ses snart baby! Justin." Jag la mig ner igen för jag ville inte direkt göra någonting. Jag tog lappen och lade den bredvid mitt huvud på min kudde. Jag tog upp min telefon och gick in på Instagram. Justin hade lagt upp en ny bild på mig nu när jag sov. Under stod det 'Sov sött! Hoppas att du mår bättre sen och inte vaknar när jag är borta <3!' Jag kommenterade. 'Jag råkade vakna, men väntar på dig!' Jag la ner den sen och blundade och försökte sova. Det gick såklart inte när jag ville sova. Jag låg där i ungefär sju minuter och vände och vred på mig tills dörren öppnades. Jag tittade upp och såg att Justin kom in. Jag satte mig upp.
"Jag såg din lapp." sa jag.
"Och jag såg din kommentar." sa han. Han hade något bakom sin ryggen. Han satte sig bredvid mig och tog fram det han hade bakom ryggen.
"Här." sa han och gav mig ett stort paket. På det stod det To miss beautiful from Bieber! Jag tog upp telefonen och tog en bild på det. Jag gjorde texten synlig på bilden eftersom att den var så fin. Jag öppnade det långsamt och när jag såg var det var så mumlade jag bara:
"Justin du är ju inte klok."...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar