Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

söndag 21 augusti 2011

A dream with love Del 18

Buffy The Vampire Slayer säsong 6.
"Jag älskar dig också, mer än vad du kan tänka dig." viskade jag tillbaka. Hon släppte mig och tittade på mig. Jag tittade på hennes läppar som jag ville kyssa hela tiden. Men jag gjorde det inte för att jag visste att hon inte skulle gilla det direkt. Hon satte sig vid bordet igen och tog en tugga av sin caesar sallad. ____________________________________________________________________________________

"Hur går det i skolan?" frågade jag. Jag lät som en förälder som har flyttat till en ny stad med sin nioåriga dotter. 
 "Jo det går bra. Fast ingen tror på mig när jag berättar om dig. Jag har berättat om bloggen men dom bara fnyser." sa hon.  
"Har du fått några läsare än?" frågade jag. "Japp, mest Beliebers men många vanliga personer också." sa hon. Jag åt lite av salladen och tittade på halsbandet som hängde runt Lizzie hals. Min mobil började vibrera i fickan och jag tog upp den. Jag tittade på numret och det var ett nummer jag inte kände igen. "Förlåt." sa jag ursäktande åt Lizzie och gick ut. Jag tryckte på svara och tryckte mobilen mot örat. "Hallå det är Justin." sa jag. "Hej Justin det är My Lizzies kompis." sa rösten. My?! Hur hade hon mitt nummer. Lizzie hade väl gett henne det men jaja. "Hej My, vad vill du?" frågade jag förvånat. "Jo Lizzie släpper sin första singel om två veckor eller hur?" "Ja hurså?" "Har ni planerat någon fest för det?" "Nja jag har inte tänkt så mycket på det." "Vår klass har gjort det lite, men skulle ni kunna ha det för jag vill gärna träffa Lizzie igen." sa hon. "Jag kan tänka lite på det men vi kan nog fixa något sånt. Jag ringer om det blir något av det. Någon gång nästa vecka." "Bra, berätta för Lizzie också att jag har ringt och att hon också kan göra det." sa hon. "Hej då." "Hej då." sa jag och la på. Jag gick in till Lizzie igen och satte mig på stolen. "Vem var det?" frågade hon. "My. Din gamla klass har pratat om en fest till dig när du släpper din första singel och frågar mig om det är en bra idé." sa jag. "Vad svarade du?" "Att jag skulle tänka på det och ringa nästa vecka. Så vad tycker du?" frågade jag. "Det låter som en bra idé. Ska bara dom i klassen komma eller några ehmm ja... kändisar komma?" frågade hon.' "Jag har mina kontakter." sa jag. "Vilka vill du ska komma. Om du fick välja." "Jag älskar ju Miley Cyrus så jag skulle bli glad om hon kom. Kanske Demi Lovato, Katy Perry, Taylor Swift, Usher, Chris Brown, Sean Kingston, Jasmine Villegas, Bruno Mars, Selena Gomez men hon skulle ändå säga nej, Kanye West, Lady Gaga, sen gillar jag Veronica Maggio som är en svensk artist, du vet Buffy, jag älskar dom skådisarna så Sarah Michelle Gellar, Allyson Hannigan, David Boreanaz, James Marsters, Amber Benson jag vet vad alla heter men dom är mina favoriter som jag nämnde nu." sa hon. "Okej det var rätt många men jag ska försöka få tag på några." sa jag. Hon nickade mot mig och fortsatte att äta. Vi åt upp och sen åkte vi till studion igen. Lizzie fortsatte att sjunga och Usher och Scooter fixade med det. Jag tänkte på det Scooter hade sagt till mig innan "Tjejen gillar dig mycket. Titta bara hur hon kollar på dig." Jag visste att det inte var sant. Det här var sista inspelningen som det var beräknat. Lizzie skulle bara sjunga ett stycke av låten som kanske var 7 sekunder. I morgon Scooter hit och fixa med allt. Hon sjöng om och om igen i en timma. När vi var klara åkte vi till min lägenhet där vi bodde nu. När vi kom upp till lägenheten så slängde sig Lizzie på sängen.
Lizzies perspektiv
Jag var jättetrött och bara slängde mig på sängen. Äntligen var låten klar. Justin kom och satte sig bredvid mig. "Trött? Fast det kanske är en dum fråga." sa han. Jag nickade som svar på båda frågorna.
"S
ka vi kolla på Buffy?" frågade jag.
"Okej." sa han. Jag reste mig och gick med Justin till vardagsrummet. Jag tog fram säsong sex, vi hade tittat ganska mycket på sistone. Jag stoppade i första skivan i DVDn. Vi valde rätt avsnitt och började kolla.Vi tittade på alla avsnitt som var på den skivan och började på nästa skiva. Vi tittade på dom två första avsnittet där sen kom mitt favorit avsnitt. Musikal avsnittet Once More With Feeling. Under your spell
och Rest in Peace var mina favoriter så jag sjöng med i båda två eller alla egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar