Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

torsdag 18 augusti 2011

A dream with love Del 17


Han satte sig bredvid mig och tog fram det han hade bakom ryggen. "Här." sa han och gav mig ett stort paket. På det stod det To miss beautiful from Bieber! Jag tog upp telefonen och tog en bild på det. Jag gjorde texten synlig på bilden eftersom att den var så fin. Jag öppnade det långsamt och när jag såg var det var så mumlade jag bara: "Justin du är ju inte klok."...
_________________________________________________________________________________

Macbook pro. Så stod de på förpackningen.
"Hur mycket ska du ge mig egentligen?" frågade jag.
"Så mycket du behöver." sa han bara.
"Lägg av! Men tack så himla mycket." sa jag.
"Vad tänker du göra med den först?" frågade han.
"Det som alla andra får göra, installera den." sa jag. "Kan du hjälpa mig?"
"Självklart." sa han. Vi öppnade förpackningen och tog ut alla sladdar och skivor. Vi lade datorn på laddning. Jag tittade på alla installations cd skivor och läste i manualen. Jag läste allt jag fattade och det tog en stund. När jag hade läst allt så var datorn klarladdad och jag tog upp den. Justin stoppade i en skiva i den och sen skulle vi bestämma inställningarna. När vi kom till språket kunde jag inte bestämma mig om jag skulle ha engelska eller svenska.
"Vad tycker du?" frågade jag Justin.
"Jag tycker att du ska ta svenska så att du inte glömmer bort det." sa han. Jag nickade och valde svenska. Vi fortsatte och när vi kom till vilket lösenord jag skulle ha skrev jag snabbt in Ivegotbieberfever.
"Vad valde du?" frågade Justin.
"I've got bieberfever." sa jag. Nu när vi hade installerat allt så hjälpte Justin mig att fixa internet.
"Vad ska du ha för bakgrundsbild?" frågade Justin.
"Jag vet inte." sa jag och öppnade Photo booth. "Kanske på oss." Justin kom närmare mig och när jag tryckte på ta bild så pussade han mig på kinden. Den blev bra så jag valde den. Jag kom på att jag kanske skulle starta en videoblogg. Jag klickade upp Photo Booth igen och tryckte på spela in video. När den hade kommit igång började jag prata.
"Hej allihopa! Jag heter Lizzie som ni flesta kanske vet. Många vill nog veta varför jag hänger ihop med Justin Bieber. Jo, så här är det, när jag blev Justins One Less Lonely Girl så fick jag prata med honom sedan och då sa jag att min högsta dröm var att bli sångerska. Justin frågade mig om jag kunde sjunga för honom och det gjorde jag. Sen tyckte Justin att min röst var helt underbar." började jag.
"Det är den ju." sa Justin och log mot mig. "Föresten är hon min baby." Han kysste mig på kinden och samtidigt tittade in i kameran.
"Har du fått pussjukan idag eller? Men jag inte direkt något emot det. Föresten är det bara han som är kär i mig." sa jag.
"Om jag nu har pussjukan kan vi vara sjuka tillsammans." sa Justin. Jag skrattade lite , men det lät bara som om en åsna hostade.
"Jaja, men Justin tyckte att jag hade en fantastisk röst så han sa att han upptäckte mig. Nästa dag kom han hem till mig och jag fick skivkontrakt. Så i tisdags så flyttade jag hit med Justin. Tja och kyssarna ni vet dom betydde ingenting. Det bara hände. Så jag börjar skolan på måndag i Caitlins klass. Så denna videoblogg kommer jag att uppdatera varje dag när jag kan. Hejdå!" Jag stängde av kameran och tittade på Justin.
"Är det okej om jag skapar en blogg och lägger ut den här video?" frågade jag.
"Det är klart!" sa Justin. Jag gick in på blogspot.com och tryckte på nytt konto. Jag skrev in min e-mail och ett lösenord. Jag startade en ny blogg och fixade en snabb design. Jag klickade på nytt inlägg och börje skriva:"Hej jag är den RIKTIGA Lizzie och detta är min videoblogg som jag kommer att uppdatera dagligen." Jag la in första videon och tryckte på publicera. Jag tittade på olika Justin Bieber bloggar och det var inte så mycket nytt där.
En månad senare
Justins perspektiv.
Jag var i studion med Lizzie. Hon och jag hade skrivit en låt som hette Love is forever. Hon sjöng och sjöng. Det lät verkligen bra och hon log hela tiden. Jag är glad för att jag gjorde det hon ville mest, uppfyllde hennes dröm, hon njöt verkligen av detta. När hon kom till refrängen så tittade hon på mig och hennes leende blev ännu större. Jag gjorde tummen upp åt henne. Scooter stoppade musiken och hon tog av sig hörlurarna.
"Vad var det för fel nu då?" frågade hon och suckade. "Jaja skitsamma behöver ändå pudra näsan." hon gick ut från det lilla rummet och gick mot toaletterna.
"Tjejen gillar dig mycket verkligen." sa Scooter.
"Inte på det sättet som jag älskar henne." sa jag.
"Å jo, titta bara hur hon kollar på dig." sa han.
"Hon kollar så på mig hela tiden Scooter. Hon gillar mig inte på det sättet."
"Det gör hon visst!" sa han. Jag svarade inte för att jag hörde hur dörren öppnades från toaletten. Jag såg hennes komma och hon la armarna i kors.
"Lunch?" frågade hon mig. Jag hade glömt bort lunch men när jag kände efter så var jag verkligen hungrig.
"Visst." sa jag och gick mot henne. Hon tog min hand och gick mot dörren. Jag vände mot Scooter som gav mig en blick som betydde Satsa på henne! Jag gav honom en blick tillbaka Tro mig det gör jag redan.
"Var ska vi tycker du?" frågade Lizzie.
"Något salladsställe?" föreslog jag.
"Okej." sa hon medans hon nickade.
"Det ligger en inte så långt här ifrån så vi kan gå dit." hon svarade inte utan bara la sitt huvud på min axel. Det kom några fans och tog bilder på oss, men inga ville ha autograf eller bild på bara mig eller Lizzie. Vi kom till salladsbaren och jag läste menyerna. Jag valde en grekisk sallad och tittade på Lizzie.
"Vad vill du ha?" frågade jag med en mjuk röst.
"En caesar sallad tack." sa hon.
"En caesar sallad och en grekisk sallad tack." sa jag. Jag sträckte fram en sedel och våra sallader killen i kassan gav oss våra sallader. Han tog sedeln och vi satte oss vid ett bord. Jag ställde ner salladerna på bordet och kände efter i jackfickan. Asken som jag skulle ge Lizzie. Jag tog upp den och gav den till henne.
"Jag vill att du ska ha detta, så att du har mig med var du än går." sa jag. Hon öppnade det och hennes leende blev så stort det bara kunde bli. Jag hade gett henne ett halsband där det stod Juzzie.
"Tack så himla mycket Justin!" sa hon och gick fram till mig och kramade mig hårt. Sen gav hon mig en puss på kinden.
"Kan du sätta på det på mig?" frågade hon och gav halsbandet till mig. Jag öppnade det och hon lyfte bort sitt blonda tjocka hår. Jag knäppte fast det på henne och hon vände sig om. Hon kramade mig igen och viskade i mitt öra.
"Jag älskar dig det vet va?" sa hon. Jag visste att vi betedde oss som värsta kärleksparet som har varit ihop i typ tre år.
"Jag älskar dig också, mer än vad du kan tänka dig." viskade jag tillbaka. Hon släppte mig och tittade på mig. Jag tittade på hennes läppar som jag ville kyssa hela tiden. Men jag gjorde det inte för att jag visste att hon inte skulle gilla det direkt. Hon satte sig vid bordet igen och tog en tugga av sin caesar sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar