Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

söndag 6 november 2011

Del. 2. This tour suck



"Jo, Justin ska ha turné i två och en halv månad och den börjar precis när vi åker. Så du och Brenda ska följa med honom då." sa han. Nej nej nej.
"Säg att du skojar nu." sa jag allvarligt och ställde mig upp.
"Nej." sa han lugnt.
"Pappa, detta är inte roligt." sa jag.
"Vi är seriösa." sa mamma.
"Snälla får jag stanna hemma. Snälla?" vädjade jag och beredd på att gå ner på knä.
"Nej, inte i två månader. Du följer med." sa mamma. Detta var ett skämt. "Ni åker om fem dagar. Så det är bäst att börja packa." Jag rusade upp på mitt och Brendas rum och slog min näve hårt i väggen. Detta gjorde mig helt rasande.

_________________________________________________________________
En dag gick, två dagar gick, tre dagar gick, fyra dagar gick och så kom dagen då vi skulle åka. Jag hade tjatat på att inte följa med, men det gick inte. Men ändå jag hade packat över fem väskor och jag och Brenda stod i dörren och väntade på Justin och hans crew. Just nu skulle man se skillnad på mig och Brenda. Brenda stod och hade världens största leende och jag var såg asarg ut. Mamma och pappa hade redan åkt och klockan var sju på morgonen. Mitt i natten för mig. Efter tjugo minuter kom en stor turnébuss in på garage infarten. Brenda sprang mot den och jag gick långsamt dit. Justin hoppade hur den och kysste Brenda länge. Jag kollade på dom med en äcklad min. Detta får jag väl stå ut med dom kommande två månaderna. 
"Hej Alexis." sa Justin lika glatt som förra gången.
"Kan du bara lägga av med det där?" frågade jag argt och gick in i bussen. Den första jag såg var Pattie, en av dom jag kom bäst överräns med.
"Hej Pattie!" utbrast jag och sprang fram och kramade henne.
"Hej gumman." sa hon och kramade mig tillbaka. Justin och Brenda kom in, dom hade väl antagligen slutat gullat med varandra.
"Är ni färdiga med hånglet?" frågade jag. Brenda gav mig en blick som visade att hon tyckte att jag var omogen. Jag ryckte på axlarna. 
"Vart ska jag sova?" frågade jag.
"Vi ska sova på hotell." sa Brenda glatt.
"Ehmm.. Förlåt men jag kunde inte fixa eget hotellrum till dig. Det var nästan fullbokat på alla." Jag vände mig Justin som som kollade lite ursäktande på mig.
"Så ska jag sova med er då?" frågade jag och höjde ögonbrynen.
"Ehh.. Ja." sa Justin. 
"Jag trodde att töntiga stjärnor kunde fixa vad som helst." sa jag spydigt. 
"Ryan och Chaz kommer också." la han till.
"Då sover jag hellre med dom." sa jag och gick längre in i bussen. Som vanligt spelade Alfredo Xbox360. Varje gång spelade han nåt basket spel. 
"So, Alexis is in the buss." sa han.
"Yepp och hon är jävligt arg." sa jag.
"Varför är hon det?" frågade Alfredo och jag satte mig bredvid honom i soffan.
"För att hon måste dela rum med sin syster och Bieber." sa jag. "När kommer Chaz och Ryan?" frågade jag.
"Jag tror att dom kommer imorgon." sa Alfredo. "När träffade du dom senast?"
"Förra året." sa jag.
"Hur är det med dig och Chaz?" frågade Alfredo och jag tänkte tillbaka på min och Chaz's korta nästan förhållande som varade i en vecka ungefär.
"Vi är väl kompisar." sa jag.
"Kom igen nu Alexis, alla visste att ni hade något på gång." sa Alfredo.
"Det var då. Vi är väl bara kompisar nu tror jag."
"Tror du?" frågade Alfredo.
"Vi är bara kompisar." försäkrade jag.
"Säker på det?" frågade Alfredo lurigt.
"Ja!" sa jag.

2 kommentarer:

  1. Jättebra!!! 5/5 stjärnor från MIG!!
    //AGGE

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera