Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

fredag 18 november 2011

Del 7. I'm nice to you for the first time

Efter två timmar stannade vi vid en bensinmack, för vi behövde tanka och jag, Chaz, Ryan, Brenda och Justin gick in i den lilla butiken. Brenda och Justin gick hand i hand hela tiden och Chaz och Ryan skämtade om att dom också kunde göra det. Jag fnös åt dom och tog en chipspåse, en hel del plockgodis, en fanta och en vitaminwater. 
_____________________________________________________________________________


"Jag, seriöst, hatar att göra detta." sa jag till Brenda. Jag och Justin skulle sjunga Overboard tillsammans. Jasmine Villegas hade blivit sjuk och Brenda hade ingen sång röst så jag skulle göra det. Ikväll.
"Varför kan du inte göra det för mig bara?" frågade Brenda. 
"Jag har bara gjort saker för dig dom senaste tre veckorna. Du vet att jag inte vill ha någonting med Justin att göra." sa jag. "Men okej då."
"Tack." sa hon och gick ut ifrån träningslokalen. 


Efter en liten stund kom Justin in.
"Brenda sa att du kunde tänka dig att sjunga." sa han och log.
"Mm." sa jag. 
"Ska vi träna?" frågade han. Hade jag nåt val?
"Okej." sa jag. Introt började spela och Justin gav mig ett papper med texten.   Skit i det som är i början.

"Du var ju grym!" sa Justin och höjde handen för en high five.
"Tack!" sa jag och gav honom en. "Du med." Jaha då var jag trevlig för första gången. Han log.
"Ska vi ta den igen?" frågade han och jag nickade. 
Vi sjöng igenom den igen och det gick bättre. Låten satt och texten med. Vi sjöng den kanske tio gånger, mest för min skull. Tillslut satt den som en smäck. Dom tre sista gångerna körde jag den utan papper vilket gick jättebra.


Tiden gick fort och innan jag visste det var det dags. Mina ben skakade och det var en halv minut innan jag skulle gå ut och Brenda stod bredvid mig.
"Lugna ner dig, det kommer gå jättebra." sa hon.
"Nej, hans fans kommer hata mig. I alla fall dom som hatar dig."
"Nej det kommer dom inte." sa Brenda.
"Vilka?" frågade Justin som precis hade dykt upp vid min sida.
"Dina fans." muttrade jag.
"Det får dom väl göra om dom vill. Men din röst är fantastisk." sa han. Introt spelade och Justin knuffade löst ut mig på scenen. Du klarar detta. Intalade jag mig själv.




Vilken kick det var, dom flesta verkade gilla mig och jag måste skaffa en sådan keps som Justin har.
"Grymt!" sa Justin när vi kom backstage igen.
"Tack." sa jag och vi gjorde en highfive. I hörnet stod Brenda och log nöjt.
"Du är bäst!" sa hon och jag log. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar