Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

onsdag 9 november 2011

Del 5. I'm at the beach.

Brenda hade tagit någon slags lax och Pattie med. Alfredo, Scooter och Mama Jan hade tagit hamburgare. Sen var det några fler som jag inte vad dom hette. Jag vände mig mot Alfredo.
"Vilken tid kommer Chaz och Ryan imorgon?" frågade jag Alfredo.
"På morgonen tror jag." sa han och tänkte lite.
"I can't wait." sa jag.

_____________________________________________________________________

Jag vaknade på morgonen av att någon skakade om mig. Det var jobbigt så jag försökte knuffa bort vem det nu var.
"Är detta ditt sätt att visa att du har saknat mig?" rösten kände jag igen från flera kilometers håll och jag kastade mig upp ur sängen och slängde armarna om Chaz. 
"Du kunde väl ha sagt att det var du?" frågade jag. Han gav mig en kyss på kinden som han alltid gjorde.
"Jag ville överraska dig, men du verkade överraska mig." sa han och jag skrattade lite och jag släppte taget om honom.
"Gud vad jag har saknat dig." sa jag.
"Jag har saknat dig också." sa Chaz. 
"Var är Ryan?" frågade jag nyfiket. 
"Han är i vårat hotellrum och packar upp badkläderna." sa Chaz.
"Badkläder?" frågade jag.
"Japp, vi ska till stranden." sa Chaz.
"Jag kommer." sa jag och började rota i min ena väska. 
"Vi ses i lobbyn." sa Chaz och öppnade dörren och gick ut ifrån rummet. Det blev rätt tyst när han gick. 
Tillslut hittade jag min rosa bikini och satte på mig den. Sen tog jag på mig ett par korta jeansshorts och en t-shirt. 
Sen sminkade jag mig med en vattentät mascara och kletade på lite solkräm här och där. Sen packade jag en väska med två handdukar, solkräm, underkläder och lite annat nödvändigt. Sen gick jag ner till lobbyn där Brenda, Justin, Kenny, Pattie, Chaz, Ryan och Alfredo var. Jag sprang fram till Ryan och kramade om honom.
"Hej!" sa han.
"Hej, saknat dig!" sa jag.
"Aww, jag har saknat dig också." sa han. Han släppte mig och Chaz dök upp vid min andra sida. Vi gick ut och där en stor limousine som Justin antagligen hade hyrt, lite onödigt enligt mig. Pattie klev in först med Kenny, Alfredo, Justin och Brenda efter sig. Jag gick in efter dom och Chaz och Ryan kom efter mig. Jag satte mig bredvid Brenda och Pattie. Limousinen började köra och det var en sån där pinsam tystnad i bilen. 


Efter en liten stund så stannade bilen och jag var den första som gick ur bilen. Det var en väldigt fin strand, med vit sand som var så varm att det brände i tårna. Havet var ocean blått. 
Det var lite folk där, men inte så mycket att det skulle bli hysteri för att Justin Bieber kom dit. 


Vi hade valt en ganska avskild plats och Pattie hade med sig en jättestor handduk som alla fick plats på. 
"Sisten i får möta mästaren i Xbox!" ropade Alfredo och jag drog snabbt av mig shortsen och t-shirten. Sen rusade jag ner i vattnet efter Alfredo och doppade huvudet. Det var väldigt varmt och jag oroade mig inte för att börja frysa. Efter mig kom Chaz, Brenda och Justin. Ryan stannade kvar uppe på land med Pattie och Kenny.
"Kom nu Ryan, det är ju varmt!" ropade Justin. Ryan skakade på huvudet. Plötsligt grep något tag i mina fotleder och jag skrek som bara den. Sen började personen lyfta upp mig och jag skrek ännu mer. Tillslut kunde jag inte hålla balansen längre så jag föll baklänges, men hamnade i en famn. Justin såklart. Ansträng dig nu för Brenda sa en röst i mitt huvud. Personen som hade lyft upp mig släppte mig och jag kollade snabbt på Justin och tvingade fram ett leende. Den som hade tagit tag i mig var Chaz och nu så försökte jag ge igen, men det gick inte så bra eftersom att han var starkare än mig.


Justin's perspektiv


Ingen elak kommentar sa hon i alla fall. Jag fattar inte hur Chaz och Ryan fick sån kontakt med henne som inte jag fick. Vad gjorde jag för fel mot Alexis? Vad gjorde jag som fick henne att hata mig? Hon hoppas väl att jag ska ge upp, men det tänkte jag inte. 

1 kommentar:

  1. Jättebra!! Ska hämta inspiration till mitt!!
    //AGGE

    SvaraRadera