Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

tisdag 8 november 2011

Del. 4. Next to the guy I hate

"Det kommer att bli bra. Brenda sa att du inte var så förtjust i Justin eller rättare sagt inte gillade honom överhuvudtaget?"
"Precis, varför ska jag bry mig om honom?"
"Justin är en jättebra kille, ge honom en chans bara." sa mamma uppmuntrande. Det var det ända jag hade hört på hela dagen!
"Han är Brendas kille." sa jag petigt.
"För du har ju inte killkompisar?" Mer än hälften av mina kompisar bestod av killar.
"Ha det så bra i himlen medans jag är i helvetet. Hejdå." detta var lågt av mig. Jag la på.

_____________________________________________________________________________________________

Vid klockan sju skulle vi gå ut och äta på restaurang. Jag hade bytt om till en vit t-shirt, svart tighta byxor och ett par svarta klackskor. Sen sminkade jag mig med mörkögonskugga, eyeliner, läppglans och jag snålade på den nya mascaran, som jag sedan la djupt ner i min väska.


Restaurangen låg bara några meter ifrån hotell så alla gick dit. Många fåniga fans kom fram till Justin för att dom ville ha autograf, även från Brenda! Men ingen från mig som tur var. Paparazzis var också överallt. Blixtrarna bländade mig och det var sjuktjobbigt, fast det bara var några meter till restaurangen. Det slutade med att jag sprang in. När alla hade kommit in satte vi oss vid ett långbord. Alfredo satt vid min vänstra sida och Justin vid min högra. Jag visste att Brenda hade sagt år honom att sätta sig bredvid mig så jag gav henne en mordisk blick. Hon svarade med med en blick som betydde "Var trevlig nu." Jag suckade lite och en servitris kom med menyerna. Hon blinkade lite extra åt Justin och jag tittade på Brenda som inte brydde sig alls. Jag stirrade i menyerna som hade skrivits på så fint språk att jag inte fattade någonting. Justin pekade med sitt finger på en av rätterna.
"Det är entrécou (stavning?) med stuvad potatis och grönsaker i ugn." sa han och hans finger åkte neråt till nästa rätt. "Det är pasta och köttbullar och det är oxfilé med friterade potatis klyftor." Jag lyssnade inte mer utan började själv fatta vad det stod.
"Jag fattar nu." sa jag och ryckte tillbaka min meny. Brenda skakade på huvudet. Servitrisen kom tillbaka med sitt söta leende mot Justin.
"Har ni bestämt er?" frågade hon vänligt.
"Umm.. Vad ska du ta Alexis?" frågade Justin mig.
"Jag tar pasta och köttbullar." sa jag.
"Jag med." sa Justin.
"Eller jag tar en entrécou med en cola istället." sa jag. Inte ta samma sak som Justin. Inte ta samma sak som Justin. Jag sneglade mot Brenda och hon begravde sitt ansikte i sina händer. Jag fnös. Dom andra beställde och jag satt med armarna i kors över bröstet och tittade bort.
"Så, Brenda sa att ditt favorit ämne var bild." sa Justin.
"Mm." sa jag. Tar hans tålamod aldrig slut? Kan han inte bara skita i mig någon gång?
"Är du bra på att rita?" men herregud är jag åtta år eller?
"Sådär." jag gav Brenda en mördarblick. Snälla tålamod ta slut så att du struntar i mig sen. Fatta, jag bryr mig inte om dig.
"Du ser bra ut ikväll." sa han. Jag tittade på Brenda igen och himlade med ögonen.
"Klart du tycker, jag ser likadan ut som min syster och jag har ju hört dig flera gånger säga att hon är snyggast i hela världen. Så du tycker att jag ser lika bra ut som henne då." sa jag spydigt. Justin gav en orolig blick till Brenda.
"Det var inte så jag menade." sa han till båda oss.




Efter en stund kom maten och sedan Justin sa att jag såg bra ut ikväll hade jag inte ens kollat på honom och han knappt på mig. Utan han hade kollat på Brenda. Bara Brenda, som tur var. Jag tog en tugga av entrécoun och dem smakade himmelskt. 
"Var det gott?" frågade Justin.
"Mm." sa jag torrt och tog en bit potatis med lite grönsaker. Brenda hade tagit någon slags lax och Pattie med. Alfredo, Scooter och Mama Jan hade tagit hamburgare. Sen var det några fler som jag inte vad dom hette. Jag vände mig mot Alfredo.
"Vilken tid kommer Chaz och Ryan imorgon?" frågade jag Alfredo.
"På morgonen tror jag." sa han och tänkte lite.
"I can't wait." sa jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar