Pågående novell

Alexis är 16 år och bor i Atlanta. Hon fullständigt hatar Justin Bieber och hennes syster "råkar" ha honom som sin pojkvän. När deras mamma och pappa ska åka till Grekland i två månader så måste Alexis följa med sin syster Brenda och Justin på hans turné och då händer det lite saker...

torsdag 10 november 2011

Del 6. I am better then you!


Ingen elak kommentar sa hon i alla fall. Jag fattar inte hur Chaz och Ryan fick sån kontakt med henne som inte jag fick. Vad gjorde jag för fel mot Alexis? Vad gjorde jag som fick henne att hata mig? Hon hoppas väl att jag ska ge upp, men det tänkte jag inte. 
______________________________________________________________________
Alexis's perspektiv.


Igår hade Justin haft sin första konsert och idag var det en ny dag. Jag vaknade tidigast av alla och utan att slänga en blick på Brenda och Justin så drog jag på mig ett par mjukis byxor och ett linne. Sen gick jag ner till frukosten och tog en macka, men när jag skulle sätta mig så såg jag att Justin var där. Såklart skulle han se mig också.
"Hej, Alexis!" ropade han. Jag låtsades som att jag inte hörde utan satte mig på ett bord längre bort. Jag hörde steg bakom mig och Justin kom och satte sig mitt emot mig. 
"Godmorgon." sa han och log.
"Godmorgon." sa jag surt tillbaka. 
"Sovit gott?" nej det hade jag inte. Jag hade bara tänkt på att alla hade sagt "Ge Justin en chans blablabla."
"Mm." sa jag lika surt. Jag petade lite på mackan och kollade äcklat på den. Jag var egentligen inte ett dugg hungrig. Justin åt en skål med flingor och verkade vara väldigt hungrig. Jag tog ett bett av mackan, den var seg och gick knappt att tugga.
"Jag vet att du inte gillar mig över huvudtaget, men jag ska försöka göra mitt bästa. Det felet jag gör som får dig att inte gilla mig vet jag inte vilket det är. Du kanske tror att jag kommer ge upp, men det kommer jag inte." sa Justin och jag ryckte på axlarna. Plötsligt la någon sin hand på min axel och jag tittade snabbt upp och där stod Chaz med sitt breda leende. 
"Jaså, här sitter ni alldeles ensamma?" frågade Chaz flörtigt.
"Lägg av." sa jag och himlade med ögonen. Chaz hade räddat mig från att vara själv med Justin. Chaz gick för att hämta lite frukost, eller inte lite, han är en matälskare. 
Chaz kom snart tillbaka med två tallrikar fulla med mat. Jag tittade storögd på tallrikarna. 

Efter tjugo minuter var Chaz klar och vi gick tillbaka till rummen. Brenda hade vaknat och tittade på oss.
"Var har ni varit?" frågade hon surt.
"Ätit frukost mamma." sa jag och gick iväg. Jag tog det första, bästa ur resväskan, ett par jeans och en t-shirt. Snabbt drog jag på mig det och speglade mig snabbt. Jag tog lite mascara och läppglans och kollade i badrummet om jag hade glömt något. Det hade jag inte.

Efter en timme var alla i turné bussen och det skulle bli tråkigt. Det visste jag. Bussen startade och jag startade Xboxet. När jag hade börjat spela kom Alfredo och satte bredvid mig.
"Jag är med." sa han. Jag avslutade basketspelet och gick tillbaka till menyn. Jag valde 'Multiplayer', samtidigt hade Alfredo kopplat in en till. Justin kom också och Alfredo kopplade i en till kontroll. 
Alfredo och Justin var i ett lag och jag var i samma lag som 'datorn' som inte hjälpte så mycket. Justin gjorde första målet, sen gjorde jag ett, sen gjorde jag ett till, sen gjorde Alfredo ett.

Efter en stund stod det 26-26 och det var två minuter kvar av matchen. Kontrollen var kokhet i mina händer och jag hade bollen och dribblade mot korgen snabbt. När jag var där stod både Alfredo och Justin där. Jag fintade en hel del och när det var bara 10 sekunder kvar pekade jag mot Brenda.
"Kolla in Brenda!" ropade jag och båda deras huvuden riktades mot henne. Då sköt jag och bollen hamnade i korgen.
"Yeah, jag vann! Haha, en mot två. Jag är bäst!" utbrast jag och ställde mig upp.
"Eyy, det var fusk!" sa Justin.
"Vadå, det står inte i reglerna att man inte får uppmuntra en kille att kolla på sin tjej." sa jag oskyldigt. Justin kollade skämtsurt på mig. Jag ryckte på axlarna och tog upp min iPhone och satte igång Angry Birds. Egentligen hade jag ingen lust att spela, men jag var uttråkad så jag spelade ett par banor. 

Efter två timmar stannade vi vid en bensinmack, för vi behövde tanka och jag, Chaz, Ryan, Brenda och Justin gick in i den lilla butiken. Brenda och Justin gick hand i hand hela tiden och Chaz och Ryan skämtade om att dom också kunde göra det. Jag fnös åt dom och tog en chipspåse, en hel del plockgodis, en fanta och en vitaminwater. 

1 kommentar: